Alonso: Vek mi pripomínajú iba médiá, ja sa cítim na 25 rokov
Fernando Alonso pokračuje na svojej nevídanej ceste vo Formule 1. Španielsky matador má pred sebou ešte minimálne dve sezóny s Aston Martinom. Aj keď pripúšťa, že to môže byť jeho posledný kontrakt v F1, jedným dychom dodáva, že mu prípadný odchod pripomína skôr okolie.
Alonso dokazuje, že vek je len číslo. Jeho kariéra vo Formule 1 je svedectvom obrovskej vôle a neochvejnej pracovnej morálky. Aj keď štyridsiatnici boli vo Formule 1 úplne bežní pred viac ako polstoročím, dnes je situácia diametrálne odlišná. Piloti F1 musia byť v špičkovej forme, potrebujú tvrdý tréning, disciplínu pri stravovaní a bezchybnú pracovnú morálku.
To všetko je dôvodom, prečo si Alonso myslí, že bude schopný pokračovať vo Formule 1 do svojich 45 rokov. „Nie, svoj vek nevnímam,“ priznal španielsky matador v rozhovore pre BBC. „Príliš na to nemyslím. Médiá mi z času na čas pripomínajú nejaké čísla, ale ja sa cítim na 25 alebo 30 rokov. Pokračujem v kariére v F1.“
„Vek necítim. Cítim sa motivovaný, svieži, fit a stále trénujem rovnako ako pred dvadsiatimi rokmi. Viac-menej mám stále rovnakú rutinu,“ dodal Alonso.
Keď to hovorí on, znie to celkom jednoducho, ale keby to bolo také jednoduché, robil by to každý. Je teda zrejmé, že Fernando je v niečom výnimočný. Prečo si však myslí, že štyridsiatnici sú dnes vo Formule 1 výnimkou? „Podľa mňa je za tým disciplína. Pracujem, trénujem a Formule 1 som sa odovzdal dosť extrémnym spôsobom. Výsledky sa zrejme dostavili,“ vyhlásil pilot Aston Martinu.
„Nikdy som nevynechal jediný test a jedinú technickú poradu, nepremárnil som jedinú príležitosť na tréning alebo návštevu továrne, nikdy som to nepreháňal s večierkami. Výsledky sa možno dostavili teraz, keď mám po štyridsiatke, ale všetko to začalo, keď som bol dvadsiatnik alebo tridsiatnik. Musíte sa naplno odovzdať F1, aby ste sa neskôr dočkali ovocia,“ povedal Alonso.
Ten stále sníva o treťom titule majstra sveta. Čoskoro to bude presne dvadsať rokov, čo získal svoj prvý. Okrem obrovského talentu a nepopierateľných jazdeckých schopností sa Fernando vo svojej kariére preslávil aj neúspešnými prestupmi a pálením mostov.
Na otázku, prečo napriek početným sklamaniam nestratil oheň a chuť do práce, odpovedal jasne: „Pretože som nikdy nemal dobré auto, s ktorým by som mohol dominovať. Jedinou výnimkou je moje pôsobenie v Toyote vo vytrvalostných pretekoch. Vtedy som si uvedomil, aké krásne by to bolo, keby som mal dominantný stroj aj vo Formule 1. Môžete dosiahnuť výsledky a jazdiť, ako sa vám zachce,“ vyhlásil Alonso.
„Celú kariéru som jazdil s autami, ktoré v tej dobe možno neboli najlepšie, dokonca aj v mojich titulových rokoch. V sezóne 2005 bol najrýchlejší McLaren, ale mali chabú spoľahlivosť; v roku 2006 sme na tom boli veľmi podobne ako Ferrari a Michael Schumacher, ale aj oni trpeli na priveľa vypadnutí,“ pokračoval Fernando.
„Som naďalej motivovaný a nemám pocit, že blúdim v kruhu. Každý rok mám nádej, že práve teraz dostanem rýchle auto,“ dodal Alonso.