Juncadella tvrdí, že Aston Martin má lepší simulátor ako McLaren
Aston Martin krátko pred Vianocami oznámil príchod nového simulátorového jazdca. Dani Juncadella tak už mal možnosť vyskúšať jeho simulátor a po prvých skúsenostiach tvrdí, že je dokonca lepší ako simulátor McLarenu.
Britskej stajni sezóna 2024 nevyšla podľa predstáv. Vývoj sa zasekol na mŕtvom bode a inžinierom sa nedarilo odstrániť problémy s monopostom. V Aston Martine sú však optimisti. Podľa Mika Kracka sa do troch mesiacov dostane do prevádzky nový veterný tunel, ktorý sa pridá k postavenej špičkovej továrni v Silverstone.
Z pohľadu simulátora už Aston Martin nemá veľa práce. Samozrejme, aj simulátor treba neustále vyvíjať a zlepšovať, ale už v tomto momente vraj predbehol riešenie konkurentov z neďalekého Wokingu. Pri simulátore je dôležité, aby čo najvernejšie replikoval podmienky na skutočnej trati, vďaka čomu sa tím môže oveľa lepšie pripraviť na štart víkendu.
Nemôžeme pritom povedať, že McLaren by s tým mal problém; v piatok sa pravidelne radil medzi tých najrýchlejších. V priebehu víkendu nedokázal spraviť taký veľký krok vpred ako niektorí súperi, čo by sa dalo vysvetliť tým, že bol skrátka bližšie k optimálnym nastaveniam. Ak má Aston Martin ešte presnejší simulátor, je to obrovská výhoda, ktorú však zatiaľ zatieňujú iné problémy.
“Využil som ho a je neskutočný,” chváli simulátor Aston Martinu Dani Juncadella, ktorý na ňom jazdil aj počas posledného víkendu v Abú Zabí, aby Fernandovi Alonsovi s Lancom Strollom pomohol pri nastavovaní auta. “Doposiaľ sme v Aston Martine mali pomerne chúlostivý simulátor, ktorý nedosahoval úrovne ostatných tímov.”
Časy sa zmenili a Juncadella môže porovnávať. “Teraz tu máme niečo, s čím môžeme pracovať. Môžem vás ubezpečiť, že je lepší ako simulátor McLarenu.”
Tak či onak, sezóna 2025 bude zrejme len pokračovaním tohtoročných problémov, no keď sa do vývoja naplno zapojí nový veterný tunel a odborníci kalibru Adriana Neweyho a Enrica Cardileho, Aston Martinu sa začne blýskať na lepšie časy.
Podľa šéfa tímu Mika Kracka panuje v továrni dobrá nálada. “Sme realisti. Nesnažíme sa skryť fakty o tom, ako sme na tom s autom a z hľadiska výkonnosti. Ide o to vhodne to odkomunikovať. Tímy F1 sa vždy snažia vydolovať maximum z toho, čo majú k dispozícii. Nikto z toho nemá hlavu v smútku. Toto je realita.”
“Vlani bolo oveľa jednoduchšie získať veľa bodov naraz. Teraz je veľmi ťažké pozbierať aj pár bodov. Taká je však realita, ktorú musíme akceptovať a vyťažiť z nej maximum,” uvedomuje si 52-ročný Luxemburčan. “Pravdupovediac však necítime veľkú frustráciu. Tieto veci treba hodiť za seba a celý čas sa pozerať dopredu, pretože ak príliš lipnete na minulosti, začne vás to frustrovať.”