logo F1online.sk

Albona rozhodila mäkká zmes: Niekde som mal gripu veľa, inde málo

Alex Albon
© Pirelli Motorsport
Milan Kubala
Milan Kubala5. 12. 2020

Stratiť štyri desatiny na svojho kolegu na okruhu, ktorý monopost Formuly 1 obíde za menej ako 55 sekúnd, je pomerne veľké manko. V prípade interného súboja Maxa Verstappena a Alexa Albona však nejde o žiadne prekvapenie. Horšie už vyznieva fakt, že okrem Verstappena bolo od Albona rýchlejších ďalších desať jazdcov, čo spôsobilo jeho vypadnutie už v Q2. Spôsobiť to mali problémy na mäkkej zmesi.

Rozhodnutie Red Bullu o tom, či sa Alex Albon bude musieť presunúť na pozíciu rezervného jazdca alebo zostane v kokpite, by malo prísť už v najbližších týždňoch. Albon vyzerá byť favoritom na voľnú sedačku, hoci jeho výkony to nutne nenaznačujú.

Pomáha mu však jeho postavenie v tíme, o ktorého pevné základy sa starajú samotní thajskí majitelia značky. Jeho nasadenie by v každom prípade nemalo navodiť dojem, že je tam len z protekcie, veď červení býci vždy bazírovali na výkonoch.

Aj Christianovi Hornerovi by sa lepšie stavalo pred kamery, keby mohol svoje výroky oprieť o Albonove výborné výsledky. V tomto smere bude potrebovať aj mladíkovu pomoc, ktorej sa zatiaľ veľmi nedočkal, a tak pred kamerami robí aspoň všetko preto, aby Albonov pošramotený imidž trochu obhájil. Stačí však spokojne vyhlásiť, že Albon stráca na Verstappena menej ako Gasly, keď na dvere klope dychtivý Pérez?

Vráťme sa však ku kvalifikácii na VC Sachíru. V nej to Albonovi stačilo len na dvanástu priečku potom, čo sa nedokázal zladiť so svojím monopostom na mäkkej zmesi.

“Myslím si, že najviac ma obmedzovali problémy z balansom. Mali sme ich v treťom tréningu. Pred kvalifikáciou sme niečo upravili, ale myslím si, že nám veľmi mohli uškodiť chýbajúce jazdy na mäkkej zmesi v treťom tréningu,” vysvetľuje Albon.

Následne pokračoval: “Na mäkkej zmesi toho v apexe vďaka priľnavosti veľa získavate. My sme mali problém, pretože na niektorých miestach nám vpredu grip chýbal, zatiaľ čo na iných sme ho na mäkkej zmesi mali priveľa. Nebola to teda otázka jednoduchej úpravy sklonu predného krídla, čo obyčajne zafunguje.”

“Je úplne jasné, kde som stratil. Vedel by som vám povedať, kde som bol pomalší, aj bez toho, aby som sa pozrel na dáta. Poučili sme sa a nabral som ďalšiu skúsenosť, ale znamenalo to, že v kvalifikácii bolo náročné cítiť dobrý balans v pomalých aj rýchlych zákrutách zároveň. Najvýznamnejšia časť, na ktorej som stratil, pozostávala zo siedmej a ôsmej zákruty,” ozrejmil Albon.

Prečo vlastne Red Bull v treťom tréningu neskúsil aj jazdu na softoch? “Šlo hlavne o to, aby sme mali viac príležitostí v kvalifikácii, aby to prebehlo hladšie. Zhodli sme sa na tom, že ak budeme mať na začiatku tretieho tréningu dobrý balans na tvrdej zmesi, tak si môžeme dovoliť ušetriť pneumatiky. V kvalifikácii sme ich teda mali k dispozícii viac.”

“Zafungovalo to. Stint na hardoch v treťom tréningu nebol príliš vydarený, ale ani veľmi zlý. Teoretická rýchlosť bola veľmi dobrá, a tak sme sa rozhodli v druhej polovici využiť stredne tvrdú zmes, čo nám možno viac uškodilo,” doplnil.

Súvisiace články