logo F1online.skF1online.sk

Albon o prepade: Celý rok je to pneumatikami, aj dnes to bolo pneumatikami

Alex Albon
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 20:01

Williams sa v piatok pohodlne dostal do prvej desiatky, Carlos Sainz dokonca v oboch tréningoch obsadil tretie miesto. Po piatku mal britský tím jeden jasný cieľ: zopakovať podobný výkon aj v kvalifikácii. To sa mu absolútne nepodarilo. Alex Albon z toho viní pneumatiky.

Ak by sme parafrázovali Albona z piatka, úlohou Williamsu bolo pripraviť auto na sobotu presne rovnako, ako bolo pripravené na piatok. Čo sa teda zmenilo, že obaja jeho jazdci zostali pred bránami Q3? Na jednej strane mohli súperi spraviť väčší krok vpred, na druhej strane však musel každý vyžmýkať viac výkonu z nenávidených mäkkých pneumatík.

“Myslím si, že naše auto je stále rýchle. V kvalifikácii sme mali rovnaké auto ako v druhom a prvom tréningu,” uviedol Alex Albon a pomenoval príčinu kvalifikačného prepadu. “Je to tými pneumatikami. Celý rok je to pneumatikami a aj dnes to bolo pneumatikami.”

“Tentoraz… Na väčšine tratí sa možno jednému z nás podarí dostať ich do správneho okna. Tento víkend sme v prípravných kolách skúsili absolútne všetko, no nedokázali sme s nimi pracovať,” pokrútil hlavou sklamaný ťahúň Williamsu.

Teploty v kvalifikácii a v tréningoch sa síce trochu líšia, no ak sa Williamsu darilo s pneumatikami pracovať v piatok, prečo je to v kvalifikácii taký problém? “V tréningoch si môžete všímať naše ostré kolá. Pokúsime sa to zvládnuť už v prvom ostrom kole, no gumy naň nikdy nie sú pripravené.”

“Potom odjazdíme dve pomalé kolá a ideme na to zas. Gumy sú teplejšie a začnú lepšie fungovať, máte z toho dobrý pocit,” vysvetľuje Albon. “V kvalifikácii sa musíte držať časovej delty. V podstate sme nútení zvládnuť to už v prvom kole, no my nedokážeme gumy prinútiť zahryznúť sa do asfaltu.”

Albonovo postupové snaženie skomplikovalo aj povinné váženie, na ktoré bol náhodne vybraný počas Q2. V momente boli akékoľvek jeho pokusy o ideálnu prípravu pneumatík zmarené.

“V Q2 som bol na vážení, takže v podstate ma museli vyslať rovno do ostrých kôl všetkých ostatných, aby som mal čisté výjazdové kolo. V tom výjazdovom kole som bol azda o pätnásť sekúnd rýchlejší ako všetci ostatní,” opísal rozdiel v prípravných kolách Williamsu a zvyšku formulového pelotónu. “Potom som však ani nemal také výjazdové kolo, aké by som chcel, pretože som musel pred seba púšťať všetky autá v meraných pokusoch. Kým som sa v mojom meranom pokuse dostal do prvej zákruty, musel som predbehnúť šesť áut.”

Albon však uvažuje, že problém nemusí byť primárne v pneumatikách. Koniec-koncov, ostatní s nimi dokážu pracovať lepšie. “V konečnom dôsledku nám robia problémy pneumatiky a fakt, že s nimi musíme pracovať celkom inak ako ostatní. Nemôžeme sa k nim pripojiť v boxoch a spraviť to isté. Je to frustrujúce, ale takto to je.”

“Nemyslím si, že by sme sa mali koncentrovať len na pneumatiky. Mohlo by to byť naším autom, jeho geometriou a podobne. Možno pneumatiky nedostávame pod rovnakú záťaž ako iné tímy. Vieme, že naše auto má úzke okno, je citlivé na vietor a azda aj pneumatiky,” pokračoval.

V pretekoch sa tento problém do istej miery stráca, keďže piloti krúžia bez prestávky a gumy dostanú do ideálneho okna. V nedeľu však na Williams čaká celkom iná nástraha v podobe nenávidených DRS vláčikov.

“V pretekoch sa gumy zohrejú a skutočne fungujú. Myslím si, že to bude v pohode,” dodáva Albon. “Robia mi však starosti jednozastávkové DRS vláčiky. Azda s Carlosom budeme pri sebe, aby sme mohli niečo vymyslieť.”

Súvisiace články

Diskusia