logo F1online.skF1online.sk

V Aston Martine chcú stihnúť zmenu štruktúry ešte pred príchodom Neweyho

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 12. 2024

Aston Martin sa právom radí medzi najväčšie sklamania sezóny 2024. Vlani tento tím ašpiroval na status druhého najrýchlejšieho za Red Bullom, ale od tej doby sa len prepadal a prepadal. V tomto ročníku pôsobil monopost AMR24 miestami ako ôsmy či dokonca deviaty najrýchlejší. Sklamanie zo sezóny vyjadril aj šéf stajne Mike Krack.

Pod týmto mužom by sa za normálnych okolností hojdala stolička, ale vedenie identifikovalo ako hlavný problém konštrukčnú kanceláriu pod vedením technického riaditeľa Dana Fallowsa, ktorého krátko pred koncom sezóny vyhodili. V marci 2025 začne v Silverstone úplne nová éra – éra Adriana Neweyho – a tím čaká v budúcom roku preklenovacia sezóna.

To však nič nemení na fakte, že z tohto ročníka si Aston Martin musí odniesť cenné lekcie. „Myslím si, že pre nás končí náročná sezóna. Mali sme vyššie očakávania,“ priznal Mike Krack pred novinármi v Abú Zabí.

„Povedal by som, že začiatok roka bol v súlade s našimi realistickými očakávaniami. Chceli sme uzavrieť stratu na tímy pred nami. Išlo to však opačným smerom a zasekli sme sa medzi tímami stredu poľa, na ktoré sme začiatkom sezóny mali dosť veľký náskok. Preto nemôžeme byť spokojní,“ povedal luxemburský inžinier.

Ten však vidí sezónu 2024 aj ako skvelú príležitosť sa poučiť. „Dostali sme lekcie a zistili sme, čo musíme robiť odlišne smerom do budúcnosti. Pracujeme naplno na budúcoročnom monoposte a chceme, aby bol konkurencieschopnejší ako tohtoročný,“ dodal s nádejou Krack.

To je však asi jediné pozitívum celej sezóny. Aston Martin v tomto roku nepredviedol nič, s čím by mohol byť spokojný. Neprišlo žiadne pódium alebo aspoň čiastkový úspech. Tím má úplne nové vedenie a smeruje sem množstvo talentovaných ľudí. Andy Cowell už pracuje ako generálny riaditeľ, Adrian Newey a bývalý technický riaditeľ Ferrari Enrico Cardile sú na ceste. Naopak, z tímu odišiel Dan Fallows.

Teraz sa musia v tíme uistiť, že všetky dieliky zapadnú na správne miesta. „Ako vo všetkých športoch, aj vo Formule 1 záleží len od výsledkov a výkonov na trati alebo na ihrisku. Ak výkony neprichádzajú, robia sa zmeny v štruktúrach. Presne to sa u nás aj stalo,“ povedal Krack.

Na otázku, či po odchode Fallowsa môžeme očakávať ďalšie zmeny, najmä s príchodom Adriana Neweyho, šéf Aston Martinu odpovedal: „Myslím si, že s príchodom Andyho, Adriana a Enrica musíme ako tím prehodnotiť našu štruktúru, najmä štruktúru technického oddelenia, aby nám umožnila dostať z každého to najlepšie. V súčasnosti prebiehajú horúčkovité diskusie o tom, ako to urobíme. Dúfam, že keď všetci prídu, budeme to mať riadne zadefinované,“ uviedol s nádejou Krack.

Súvisiace články

Diskusia