logo F1online.skF1online.sk

Alonso sa čuduje nad trestom pre Verstappena: V prípravnom kole budem tlačiť ako šialený

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 12. 2024

Stanoví penalizácia Maxa Verstappena po kvalifikácii na Veľkú cenu Kataru nebezpečný precedens? Holandský pretekár prišiel na štarte pretekov o jedno miesto pre incident v prípravnom kole. Obe tieto skutočnosti predstavujú historický unikát, hoci sme už v minulosti videli tresty straty jednej pozície i penalizácie za incidenty v prípravnom kole. Fernando Alonso však už naznačil, že rozhodnutie komisárov otvára zaujímavé možnosti smerom do budúcna.

Španielsky matador sa v nedeľu postavil jasne na stranu štvornásobného majstra sveta. Ten sa v Katare stal obeťou zvláštneho incidentu, hoci podľa nejedného názoru išlo v skutočnosti o premyslenú hru pilota Mercedesu. Ten sa v prípravnom kole odrazu rozhodol, že nestíha za vymedzenou deltou a začal na to tlačiť ako šialený.

V Katare na seba zákruty rýchlo nadväzujú a mimo ideálnej stopy bola trať veľmi špinavá, takže Russell sa veľmi rýchlo priblížil Maxovi Verstappenovi na vrchole jednej zo zákrut. Ak máme veriť následným vyjadreniam Verstappena, pilot Mercedesu sa v miestnosti komisárov veľmi usiloval, aby prišiel trest. Ten aj prišiel a vyvolal veľmi ostrú reakciu zo strany pilota Red Bullu.

Počudoval sa nad ním aj Fernando Alonso. „Počul som, že stratil len jedno miesto na štarte za… vlastne ani neviem, za čo to dostal,“ povedal začudovane.

„Max išiel pomaly, ale aj George bol v prípravnom kole. V Abú Zabí teda v pomalom kole budem tlačiť ako šialený, aby pilot predo mnou dostal trest. Veď tým pádom ma asi obmedzil,“ premýšľa nahlas Alonso.

Španielsky matador sa však zároveň pripojil k množstvu podporných slov na adresu FIA, komisárov a riaditeľstva pretekov. Tí sa v Katare dopustili niekoľkých pochybných krokov a rozhodnutí, ale zatiaľ sme nepočuli väčšiu kritiku na ich adresu. Ich počínanie zľahčoval aj Alonso, ale ktovie, možno sa táto rétorika do Abú Zabí zmení.

„Myslím si, že to pre nich boli ťažké preteky,“ povedal Fernando. „V jeden víkend dohliadali na preteky Formuly 1 aj Formuly 2 a napriek tomu odviedli dobrú prácu. Pre riaditeľa to bola len druhá veľká cena. Myslím si, že zatiaľ odviedol veľmi dobrú prácu.“

Ten mal po pretekoch dôvod na spokojnosť. S Aston Martinom to vytiahol až na siedme miesto napriek problémom v úvode, keď sa sťažoval na nedostatočnú rýchlosť svojho monopostu na rovinkách. Jeho tímu v tomto období už o nič nejde, ale beztak je príjemné, keď dosiahnete najlepší výsledok za posledných šesť veľkých cien.

„Rozhodne som spokojný,“ povzdychol si Alonso. „Konečný výsledok, siedme miesto a šesť bodov, je skvelý v tejto fáze sezóny. Zo začiatku pretekov sme mali nejaké komplikácie. Je to starý známy problém.“

Španielsky pretekár sa vo vysielačke sťažoval na rýchlosť svojho Aston Martinu na rovinkách. Nebolo to však príliš veľké zadné krídlo či prílišný odpor vzduchu. „Trápime sa s niečím na aute. Povedal by som, že ide o používanie energie po reštarte – auto si stále myslí, že je za safety carom a nedostávame plný výkon od batérie,“ vysvetlil Alonso.

„Beztak trochu strácame na rovinkách a táto skutočnosť nás v tejto časti pretekov robí zraniteľnými. Využili sme však nejaké vypadnutia a tresty. Boli sme pripravení a chopili sa príležitosti. Ako som povedal, som šťastný za tím a dúfajme, že v Abú Zabí zakončíme sezónu na pozitívnu nôtu,“ dodal s nádejou Alonso.

Súvisiace články

Diskusia