Vasseurov odkaz pre tifosi: V Abú Zabí do toho dáme všetko
Sen o Pohári konštruktérov stále žije. Hoci malo Ferrari v Katare ťahať za kratší koniec, súhrou okolností napokon stiahlo bodovú stratu na McLaren na 21 bodov. Pred poslednými pretekmi v sezóne je teda všetko otvorené. Šéf stajne z Maranella Frédéric Vasseur sľubuje, že dajú do toho všetko.
Nečakaný výsledok, po ktorom sami neverili vlastným očiam. Ferrari na trati v Katare rozhodne nebolo favoritom. Ani v kvalifikáciách či šprinte „červení“ nijak zvlášť neoslnili. Charles Leclerc to napriek tomu v pretekoch dotiahol až na druhé miesto. Monačan predtým zaknihoval pódium ešte koncom októbra v Mexiku.
Tentokrát sa smola na päty lepila Carlosovi Sainzovi, keď doplatil na defekt. Následne sa zasekol za Pierrom Gaslym z Alpinu a za nič na svete ho nedokázal predbehnúť. Cieľovú čiaru v závere preťal na šiestej priečke.
Ferrari značne pomohol prísny trest 10 sekúnd STOP/GO pre Landa Norrisa, ktorý dostal za ignorovanie dvojitých žltých vlajok. „Čo sa týka Norrisovho trestu, nie je toho veľa, čo povedať. Pravidlá sú jasné,“ skonštatoval Fred Vasseur.
Šéf talianskej stajne pri hodnotení pretekov prezradil, že ich plánom bolo na to zo začiatku príliš netlačiť. „Carlos aj Charles to zvládli veľmi dobre. Museli sme ísť do boxov skôr, ako sme plánovali, kvôli safety caru, ale myslím si, že stratégia bola správna.“
„Vôbec sme neuvažovali o tom, že by sme pod safety carom opäť zastavili a nasadili Charlesovi mediumky. Boli sme si istí naším tempom na hardoch a vedeli sme, že mediumky by vyžadovali pomalý úvod ako v prvom stinte. Navyše zastávka v boxoch je vždy rizikom, takže je lepšie sa jej vyhnúť,“ vysvetlil rodák z Francúzska stratégiu tímu.
Neskrýval pri tom ľútosť nad Carlosovým osudom, ktorému podpísal ortieľ Valtteri Bottas, keď prešiel priamo po spätnom zrkadielku Alexa Albona ležiacemu na trati. Španiela potom „zarezali“ úlomky a dostal defekt.
Riaditeľ pretekov Rui Marques teraz čelí výčitkám, že reagoval neskoro. „Na základe toho, ako sa veci vyvíjali, by som povedal, že virtuálny safety car by bol správnou voľbou, ale FIA rozhodla inak a my s tým nemôžeme nič robiť. Je to pre nás nešťastné a Carlosa mi je ľúto,“ zhodnotil Vasseur.
V Katare sa mohlo definitívne rozhodnúť o prvenstve v Pohári konštruktérov, no rébus dostane riešenie až v Abú Zabí. „Zaostávame o 21 bodov. Na papieri pre nás trať v Abú Zabí vyzerá priaznivo, ale keďže aj Max a Mercedes sú rýchli, môže sa stať čokoľvek. Dáme do toho všetko,“ zastrája sa šéf Ferrari.