Za 25 rokov som niečo také nevidel, hovorí Vowles o škodách na monoposte
Nie je to tak dávno, čo sa tím Williams pohyboval na samotnej hrane svojej existencie. Ani po odpredaji stajne do rúk Dorilton Capital nemali v stajni na rozdávanie. Formula 1 sa však nadýchla k nevídanej ekonomickej prosperite a pod vedením Jamesa Vowlesa našiel Williams stabilitu. V priebehu tejto sezóny však v Grove schytávali jednu ranu za druhou.
Po vydarenej minulej sezóne patril tento tím k čiernym koňom tohto ročníka. Zrážali ho však obrovské problémy. Inžinieri vykonali na monoposte obrovské zmeny a potrebovali nové šasi. Williams pred sezónou nezorganizoval tradičný filmovací deň, takmer nestihol predsezónne testy a v úvode sezóny mal k dispozícii len dve šasi.
Tu však problémy len začali. Početné nehody Alexa Albona, Logana Sargeanta a tiež jeho nástupcu Franca Colapinta stáli Williams veľké milióny a záver sezóny vykrýva vďaka zotrvačnosti. Jeho šéf James Vowles dokonca priznal, že jeho tím si, doslova, nemôže dovoliť ďalšiu nehodu, pretože na záverečné podujatia má v sklade len jedno náhradné predné krídlo. Po jednom kuse majú Albon a Colapinto a tí sa delia o jeden náhradný kus.
„Snažíme sa to čo najviac obmedziť a neublížiť nášmu budúcoročnému programu,“ povedal šéf Williamsu pre televíziu Sky. „Keď však vidíte tie čísla – oficiálne sme mali presne pätnásť veľkých nehôd –, znamená to, že sa nesústredíte na zlepšovanie výkonnosti a budúcnosť, len opravujete status quo. Je to frustrujúce.“
„Za 25 rokov práce v tejto branži si nepamätám niečo také zlé. Je to náročné, naozaj náročné,“ povzdychol si Vowles.
V dôsledku svojej ťažkej nehody v Las Vegas jazdí Franco Colapinto so starou špecifikáciou zavesenia, čo spolu s jedným náhradným predným krídlom dokumentuje, v akej zúfalej situácii sa tím nachádza. Táto situácia neohrozuje len budúci vývoj Williamsu – nachádzame sa pritom v úplne kľúčovom období, keď tímy budú vyvíjať v podstate dva monoposty súčasne –, ale aj nákladnú reštrukturalizáciu pod vedením nového šéfa.
„K väčšine nehôd došlo pred koncom sezóny, keď sa snažíte sústrediť viac na nový rok. Nespomalilo to však transformáciu, o ktorú sa interne snažíme. Už sme pridelili dostatok zdrojov na vývoj monopostu pre rok 2026,“ ubezpečuje Vowles.
„Nehody však spôsobili, že sme do opráv museli investovať veľkú časť tohtoročného rozpočtu, čo je frustrujúce. Museli sme sa odkloniť od postupného zlepšovania niektorých vecí a presmerovať naše sústredenie inde,“ dodal šéf Williamsu.
- Značky
- James Vowles
- Williams