Ferrari doplatilo na technickú direktívu najmä rozpočtom, hovorí Vasseur
Najnovšia technická direktíva, ktorá upravuje používanie titánových platní v doskách podlahy, prekvapila mnohé tímy. Na výkonnosti sme to zatiaľ jasne nezbadali, ale krátko pred koncom sezóny môže mať celkom iný negatívny efekt. Šéf Ferrari Frédéric Vasseur priznal, že Ferrari to bude bolieť z pohľadu rozpočtu.
Krátko pred koncom sezóny sú rozpočty napnuté a každý nečakaný výdavok môže znamenať hrozbu, že stajňa ho prestrelí. Najväčší strach zrejme budú mať vo Williamse, ktorému nedávajú spať početné nehody, ale spokojní nie sú ani vo Ferrari. Vôbec totiž nerátali s tým, že podlahu budú musieť prerobiť.
Predpokladá sa, že zverejnením technickej direktívy FIA k tomuto kroku prinútila približne polovicu štartového roštu. Najmä vo Ferrari sú z toho sklamaní, pretože tvrdia, že pred sezónou sa na dodatočné titánové ochranné platničky pýtali FIA, ktorá ich nasadenie schválila.
“Odoslali sme im všetky nákresy ochranných platní a od FIA sme dostali zelenú,” povedal nespokojný Frédéric Vasseur. Technické oddelenie FIA návrhy schválilo, pretože zastávalo názor, že každý tím si smie pripraviť vlastné rozloženie týchto prvkov.
Malo to však háčik. Podľa magazínu Auto Motor und Sport v Red Bulle dospeli k záveru, že pravidlá v skutočnosti takúto extra ochranu dosky zakazujú, aj keď FIA k veci pristúpila inak. Red Bull mal navyše obavy z toho, že McLaren podá protest, čo by mohlo viesť k diskvalifikácii polovice štartového poľa. Preto FIA požiadal o objasnenie netušiac, že v McLarene o tomto dvojitom výklade pravidiel nevedeli.
“My sme museli spraviť zmeny. Ešte predtým sme však od FIA dostali potvrdenie, že naša doska podlahy je legálna,” pokračoval Vasseur. Ferrari tak chvíľu uvažovalo, že novú technickú direktívu bude ignorovať a ak niekto začne protestovať, bude argumentovať tým, že pod jeho nákresmi sa vynímala pečiatka FIA.
Napokon k takémuto sporu nedošlo a Ferrari neprilievalo olej do ohňa v boji o konštruktérsky titul. “Myslím si, že toto bol správny prístup, že sme nebojovali, pretože sa chcem stále koncentrovať na konštruktérov, nie na takúto debatu. Ich prístup bol však zvláštny.”
FIA by za istých okolností mohla povedať, že nová technická direktíva bude platiť až od nasledujúceho roka, no celkom iná situácia nastáva, keď je niečo proti pravidlám, a keď je niečo v šedej zóne.
Namiesto toho tímy dostali šesť dní na to, aby opravili svoje monoposty. “Je pravda, že technická direktíva prišla veľmi neskoro. Dostali sme ju predchádzajúci piatok, teda jeden týždeň pred kvalifikáciou. To je trochu tvrdé.”
Na výsledok Ferrari to však nemalo vplyv, myslí si Vasseur. “Toto nie je výhovorka za náš výkon, sú to dve samostatné veci. [Vo Vegas] sme mali skôr problém s manažmentom pneumatík, s týmto to nijak nesúviselo.”
S niečím to však súvisí. Na výkonnosť Ferrari to môže mať dopad prostredníctvom rozpočtu — je možné, že pri vývoji budúcoročného auta sa inžinieri budú musieť do konca decembra trochu uskromniť. “Malo to dopad na náš rozpočet? Áno a veľký, pretože sme museli prerobiť všetky ochranné platne.”