Leclerc o skrátení trate: Na vonkajšej strane bola veľmi slabá priľnavosť


Charles Leclerc skončil po druhý raz v tejto sezóne na druhom mieste, čím vyrovnal svoj najlepší výsledok v tejto sezóne i najlepší výsledok svojho tímu. Nezaobišlo sa to však bez kontroverzie. Monacký pretekár na štarte prekĺzol späť na druhé miesto jazdou mimo trate a zdalo sa, že si to takmer nik nevšimol.
V chaose na štarte pretekov sa Lando Norris, Lewis Hamilton, Charles Leclerc a Max Verstappen rútili bok po boku do prvej zákruty. Poslední dvaja menovaní následne zamierili do trávy a v štvrtej zákrute sa opäť nachádzali na pozíciách, z ktorých štartovali. Bolo to fér?
Komisári sa pustili do prešetrovania, ale napokon rozpažili ruky. Veľký hnev fanúšikov si zlizol hlavne Leclerc, ktorý bol na apexe prvej zákruty za Hamiltonom, skrátil si trať a vrátil sa na druhé miesto. Pozíciu nevrátil a nedostal ani trest, čo dosť rozladilo hlavne fanúšikov Lewisa Hamiltona. Ten nielen podľa nich právom získal druhé miesto, ale bolo mu odopreté. Sedemnásobný majster sveta následne skončil v súboji s Maxom Verstappenom a vzišiel z neho ešte horšie než na štarte.
Naozaj sa zdalo, ako keby si Charlesovo počínanie nikto nevšimol. Komisári neurobili nič a ani po pretekoch neprišli žiadne konfrontačné otázky od novinárov. „Bolo to divoké a ani trochu som si to neužil,“ skonštatoval Leclerc.
„Obvykle mám rád súboje na trati, ale v tomto prípade, keď som sa ocitol medzi Lewisom a Maxom, toho ako jazdec uprostred nemôžete veľa urobiť. Len som sa modlil, aby mi nechali dostatok priestoru,“ pokračoval Leclerc.
„Došlo k drobnému kontaktu s Lewisom. Na vonkajšej strane bola veľmi slabá priľnavosť, takže som si musel skrátiť zákrutu. Našťastie pre nás troch sa to zaobišlo bez konsekvencií,“ dodal Leclerc.
Nedostatok priľnavosti mimo ideálnej stopy však nie je dôvod na opustenie trate a už vôbec nie na získanie výhody. Ako hovoria policajní hovorcovia, „šofér musí prispôsobiť jazdu stavu a povahe vozovky“. Leclerc však mal možno prosté šťastie, že komisári v prvom kole poriadne prižmúrili oko – nesmieme vylúčiť ani možnosť, že si to jednoducho nevšimli.
Leclerc mal šťastie nielen na štarte, ale aj pred cieľom pretekov s virtuálnym safety carom. „Áno, bol som rád za ten VSC. Myslím si, že bez neho mal Max väčšiu šancu na predbehnutie než ja na udržanie druhého miesta, najmä na mojich stredne tvrdých pneumatikách, na ktorých som od začiatku do konca stintu nemal správny pocit,“ povedal monacký pretekár.
„Nakoniec som zostal pri pôvodnej stratégii s jednou zastávkou, aj keď som cítil veľké pokušenie ísť znovu do boxov. Nakoniec nám to stačilo. Mali sme trochu šťastie, ale som hrdý, že sa nám to podarilo,“ dodal spokojne Charles.






