logo F1online.skF1online.sk

Leclerc priznáva, že Mexiko odhalilo jeden jeho kvalifikačný hendikep

Charles Leclerc
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubala27. 10. 2024

Carlos Sainz bude v nedeľu štartovať z pole position, Charles Leclerc však až zo štvrtej priečky. So svojou kvalifikáciou nebol vôbec spokojný, no má to aj drobné pozitívum. Jasne mu ukázalo, na čom potrebuje pracovať.

Leclerc získal svoje posledné dve víťazstvá zo štvrtej priečky. Rozhodne by preto nemal hádzať flintu do žita, hoci sám si uvedomuje, ako si nevydarenou kvalifikáciou komplikuje cestu za ďalším pretekovým triumfom.

“V druhom tréningu som bol stratený. Keď som naskočil do auta, vedel som to. Necítil som to. Stratený som bol aj v treťom tréningu a napokon aj v kvalifikácii,” pustil sa do sebareflexie Charles Leclerc, ktorý si po šachovnicovej vlajke zanadával tak, že by dostal tri roky nútených prác. “Štvrté miesto je maximum. Jediná vec, ktorá ma trochu napĺňa optimizmom, je skutočnosť, že som najrýchlejší z pohľadu pretekového tempa, aspoň vzhľadom na piatkové jazdy.”

Sainz ukázal, že Ferrari malo v Mexiku potenciál získať pole position. Charles Leclerc je navyše považovaný za vynikajúceho špecialistu na kvalifikáciu, tak prečo tentoraz stratil na druhú stranu garáže viac ako tri desatiny?

Čiastočne za to môže pretáčavý šmyk v esíčkach, ale to bol zrejme len dôsledok iného Leclercovho hendikepu. “Som sklamaný, ale nie som prekvapený. Už od druhého tréningu som sa v aute necítil dobre. V Q3 sa moje kolo veľmi dobre rozbiehalo až do desiatej zákruty, kde som stratil kontrolu. Musel som však riskovať, pretože som nemal rýchlosť.”

Mexiko sa vyznačuje povrchom s veľmi nízkou priľnavosťou. V padoku sa nájde pár špecialistov na takéto trate a jedným z nich je napríklad Valtteri Bottas, ktorý počas svojho pôsobenia v Mercedese dokázal porážať Lewisa Hamiltona najmä na tomto type povrchu.

Carlos Sainz po kvalifikácii vysvetľoval, ako ladne — ako smooth operator — musel narábať so svojím monopostom, aby si neprehrial pneumatiky a až do konca kola mal čo najlepší grip. Takýto štýl jazdy však Leclercovi vôbec nesedí.

“Chýbal mi dobrý pocit. Niekedy ste spokojní s vyvážením, inokedy nie. Včera som nebol. Kvalifikácie na okruhoch s nízkou priľnavosťou pravdepodobne nie sú mojou silnou stránkou,” pripúšťa víťaz troch veľkých cien tejto sezóny. “V kvalifikácii na to dosť tlačím. V Monze a tu sa s tým aj dosť trápim.”

Cieľom je neprehriať zadné pneumatiky. “Aby som dokončil kolo a udržal na uzde moju túžbu extrémne na to zatlačiť, musím nad tým dosť rozmýšľať, čo však na takýchto tratiach nefunguje. Dnes som to skúšal. Do Q3 to šlo celkom dobre, no v desiatej zákrute som stratil kontrolu a odvtedy bolo ťažké dokončiť kolo. Pneumatiky sa prehrejú [keď na to príliš tlačíte] a šmýkate sa, lebo je tu veľmi málo gripu. Na takýchto okruhoch sa musíte držať ďalej od limitu a ja mám s tým väčšie problémy.”

“Zdá sa však, že v pretekovom tempe to nie je problém. V Monze to bol problém, ale nemyslím si, že by bol aj túto nedeľu. V tomto smere mám menšie obavy,” upokojil pred tým najdôležitejším dňom víkendu. V pretekoch sa pokúsi pridať štvrté víťazstvo roka.

“Tento víkend ešte nie je stratený, ale nechcem myslieť na pozitíva. Odviedol som nanič prácu a som nahnevaný. Uvidíme zajtra. Stále môžem vyhrať, ale zo štvrtého miesta to bude určite ťažšie ako z prvej priečky,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia