logo F1online.skF1online.sk

Nedokážem s týmto autom zastaviť, priznal po ďalšom výbuchu Pérez

Sergio Pérez
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:17

Sergio Pérez je skutočne zrelý na uterák. Pri tomto jazdcovi postupne klesajú očakávania do takej miery, že aj postup do Q3 sa považuje za úspech. V Mexiku prišlo ďalšie fiasko. Nebola to chyba, neboli to traťové limity, domáci miláčik bol skrátka pomalý.

Formula 1 nemala v tejto sezóne vôbec núdzu o ťažiskové témy. Zaujímavostí sme mali viac ako dosť. O žiadnej sa však na verejnosti nehovorí tak dlho ako o osude Sergia Péreza. Trápenie pilota Red Bullu, problémy so sebadôverou a psychikou a nakoniec aj očakávania domáceho prostredia. Tento víkend smeroval Checo za katastrofou a tá aj prišla.

Vypadnutie už v Q1 je veľkým sklamaním, ale v prípade mocného tímu ako Red Bull je za tým obvykle jazdecká chyba, porucha alebo traťové limity. V Mexiku za tým však bola jednoducho nedostatočná rýchlosť. Ani jeden z Pérezových pokusov v Q1 nebol dosť dobrý.

„Bolo to ťažké. Nedokázal som vyriešiť, ako s týmto autom zastaviť. Do pneumatík a brzdenia som vkladal príliš veľa energie,“ povedal po ďalšom fiasku Sergio Pérez pre televíziu Sky. „Veľmi podobne to vyzeralo celý víkend. Auto som nedokázal zastaviť ani v Austine. Nemohol som na to tlačiť pri brzdení v nájazdoch do zákrut.“

Ten aj vo vysielačke spomínal, že sa trápi s brzdením v pomalých zákrutách. „Napríklad nedokážem zabrzdiť do pomalých zákrut. Keď dupnem na brzdu, začnem sa kĺzať. To je v súčasnosti, rozhodne, môj najväčší problém. Na tejto trati je to ešte vypuklejšie, skrátka som prebrzďoval pneumatiky,“ skonštatoval Mexičan pre F1 TV.

Ten zároveň tvrdí, že to nie je žiadna novinka. Spomíname si ešte na jeho brilantné predstavenie v Baku, keď sa v podstate zapojil do boja o víťazstvo. V Singapure sa však opäť prepadol a práve tam vraj začali problémy. „Trápim sa s tým posledné tri preteky. Nedokážem zastaviť,“ zopakoval Pérez.

„Pri brzdení musím pedál výrazne modulovať. Vidíme to aj na dátach, ale nedokážeme to napraviť,“ dodal.

Trochu to pripomína osud Daniila Kvjata. Christian Horner pri nejednej príležitosti spomenul, že ruský pretekár sa v roku 2016 trápil po zmene dodávateľa bŕzd. Red Bull však vtedy nemal zľutovania a rodáka z Ufy vyhodil už po štyroch veľkých cenách novej sezóny.

V lete sa zdalo, že Pérezove problémy už nemôžu byť horšie. Na jeseň sa začal trápiť aj Max Verstappen a Checove nádeje vzrástli. Teraz je však Max späť vo forme, zatiaľ čo tempo jeho tímového kolegu pravdepodobne dosiahlo nové dno. Najhoršie na tom však je, že k tomu došlo na jeho domácej trati, čo ešte väčšmi nahlodá rozkladajúcu sa psychiku mexického pretekára.

„Samozrejme, že na horšom mieste sa to už nemohlo stať. Je to obrovské sklamanie. Pred nami sú však ešte štyri veľké ceny a my sa to pokúsime vyriešiť. Dúfam, že v nedeľu sa dostaneme na body, ale bude to nesmierne náročné,“ skonštatoval Mexičan na záver.

Súvisiace články

Diskusia