Prvý tréning prerušili dve červené vlajky, najrýchlejší bol Russell

Veľká cena Mexika nám začala dvoma červenými vlajkami a málo vypovedajúcimi výsledkami na trati. Okruh v hlavnom meste Mexika bol poriadne špinavý a piloti museli zaradiť najvyššiu úroveň opatrnosti, najmä piati nováčikovia, ktorí zasadli do kokpitov za pravidelných jazdcov. Dve červené vlajky však neboli jedinými problémami prvej mexickej hodiny.
Tréning začal veľmi intenzívne. Tímy sa vyhrnuli na trať, keďže v druhom tréningu musia nemálo času obetovať testovaniu budúcoročných pneumatík. Ich plány však marili prerušenia. Už v prvých minútach zaviali červené vlajky, keď sa na konci cieľovej rovinky objavili úlomky. Nevieme, komu uleteli z monopostu, ale Andrea Kimi Antonelli ich trafil v plnej rýchlosti.
Tréning sa nám na pár minút zastavil, maršali sa vrhli do upratovania a niektorí mechanici do opráv. Mercedes sa vrhol na monopost Antonelliho a kontroly vykonali aj mechanici Red Bullu, ktorým Max Verstappen ohlásil, že tiež niečo trafil na trati.
Po reštarte sa všetci vrátili na trať, takže poškodenia na oboch spomínaných monopostoch neboli až také rozsiahle. Bohužiaľ, to sa nedalo povedať po veľmi nešťastnom incidente medzi Alexom Albonom a Oliverom Bearmanom. Rýchly Williams narazil v kľukatej sekcii na Ferrari a aj keď Ollie uhýbal zo všetkých síl, Alex dostal šmyk a trafil nešťastného britského mladíka. Albon mu vynadal do „idiotov“, ale Bearmanovi nemožno pripísať plnú zodpovednosť – a už vôbec nie úmysel či nebezpečné počínanie na trati.
Video of the incident between Alex Albon and Ollie Bearman pic.twitter.com/TLZRb6K7dR
— RBR Daily (@RBR_Daily) October 25, 2024
Obaja piloti z tréningu odstúpili so zničenými monopostami, pričom hlavne ten Albonov vyzeral veľmi zle. Dúfajme, že mechanici Williamsu stihnú všetko opraviť a Alex stihne začiatok druhého tréningu.
Po druhom reštarte už dianie prebiehalo pokojne. Tímy sa sústredili na zbieranie kôl a aj keď prišlo na kvalifikačné simulácie na mäkkých pneumatikách, z výsledkov nemožno mnoho vyvodzovať. Najrýchlejší čas zajazdil George Russell pred Carlosom Sainzom a Júkim Cunodom.
Štvrtý skončil Max Verstappen, ktorého to však nebude príliš trápiť. Na konci tréningu sa totiž sťažoval na stav svojej pohonnej jednotky a predčasne zamieril do boxov. Aj keď zrejme ide o „piatkový“ motor, sme zvedaví, či z Red Bullu príde nejaká informácia o tom, čo sa stalo.
Druhý tréning začína o polnoci a potrvá 90 minút, keďže jeho súčasťou budú aj testy pneumatík Pirelli.

1. tréning - VC Mexika 2024






Pilot | Tím | Čas | Strata | Kolá | |
---|---|---|---|---|---|
1. | Mercedes | 1:17,998 | 24 | ||
2. | Ferrari | 1:18,315 | +0,317 | 25 | |
3. | RB | 1:18,699 | +0,701 | 24 | |
4. | Red Bull | 1:18,839 | +0,841 | 14 | |
5. | Haas | 1:18,904 | +0,906 | 18 | |
6. | McLaren | 1:18,958 | +0,960 | 24 | |
7. | Alpine | 1:18,996 | +0,998 | 22 | |
8. | Stake | 1:19,048 | +1,050 | 24 | |
9. | RB | 1:19,093 | +1,095 | 26 | |
10. | Red Bull | 1:19,094 | +1,096 | 23 | |
11. | Williams | 1:19,109 | +1,111 | 21 | |
12. | Mercedes | 1:19,200 | +1,202 | 19 | |
13. | McLaren | 1:19,295 | +1,297 | 21 | |
14. | Haas | 1:19,335 | +1,337 | 23 | |
15. | Alpine | 1:19,340 | +1,342 | 20 | |
16. | Aston Martin | 1:19,600 | +1,602 | 18 | |
17. | Williams | 1:19,812 | +1,814 | 7 | |
18. | Aston Martin | 1:19,819 | +1,821 | 17 | |
19. | Stake | 1:19,988 | +1,990 | 18 | |
20. | Ferrari | 1:21,256 | +3,258 | 7 |
LIVE je spustený
- Značky
- VC Mexika 2024
- video