Verstappen môže byť rád, že nedostal tvrdší trest, myslí si Brundle
Asi neexistuje v súčasnej Formule 1 jazdec, ktorý by v rozpätí troch zákrut vygeneroval také kontroverzie. Kým súboj Maxa Verstappena s Landom Norrisom v štvrtej zákrute vyvolal polemiky, Holanďanovo následné počínanie v siedmej zákrute vyvolalo otvorený odpor, najmä na britskej strane novinárskeho a fanúšikovského spektra. Jeden z jeho zástupcov, bývalý pretekár a dnes komentátor Martin Brundle, si myslí, že za počínanie v siedmej zákrute mohol dostať Holanďan aj tvrdší trest.
Niežeby to Verstappena zvlášť trápilo, ale za svoje počínanie v siedmej zákrute mexického okruhu si vyslúžil obrovské množstvo kritických reakcií. O čo mu tam vlastne išlo? Buď to bol zúfalý pokus frustrovaného pretekára, alebo vypočítavý ťah s cieľom dostať sa pred pilota McLarenu za každú cenu a tým mu zabrániť na ceste za víťazstvom.
Nech už to bol ktorýkoľvek z týchto dôvodov, alebo nejaký ďalší, Max Verstappen dostal za svoje počínanie v štvrtej zákrute desaťsekundový trest a za útok v siedmej zákrute rovnako desaťsekundový trest. „Mal som pocit, že príde niečo iné,“ povedal vo vysielaní televízie Sky jej dlhoročný komentátor Martin Brundle.
„Prvý incident bol drsný a trúfalý, druhý bol jednoducho nebezpečný. Za také niečo sa dáva trest o dĺžke jednej zastávky v boxoch,“ vyhlásil bývalý pilot Formuly 1.
Ten si myslí, že Max pokojne mohol dostať trest prejazdu boxovou uličkou. Keby k nej komisári siahli, Verstappen by si musel odpykať trest do troch kôl a tým uvoľniť cestu Norrisovi – možno aj za víťazstvom v pretekoch.
„Zvlášť ten druhý incident ma dosť rozrušil. V tom prvom išlo o vrchol zákruty a pozícii na vonkajšej, alebo vnútornej strane. Jednoducho tam nenechal súperovi dostatok miesta,“ pokračoval Brundle.
„Incident v siedmej zákrute však bol smiešny. Jednoducho pokračoval s nohou na plyne a poslal ich oboch mimo trate. Podľa mňa môže byť rád, že nedostal trest prejazdu boxovou uličkou, alebo niečo podobné,“ povedal Brundle, ktorý sa následne zamyslel, čo vlastne bolo dôvodom takejto reakcie zo strany holandského pretekára.
„Maxa strašne obdivujem a zároveň neznášam, keď robí niečo také. Podľa mňa má na viac a nemá to za potrebu. Je príliš dobrý, aby takto jazdil. Osobne si myslím, že mal krv v očiach a krátku zápalnú šnúru,“ dodal.
Samotný Max sa po pretekoch snažil trochu odvrátiť pozornosť od oboch incidentov a preniesol predmet diskusie na auto. Aj keď Red Bull v Austine odhodlane hlásil, že je späť, v Mexiku to tak nevyzeralo. Jazdca ako on skôr podráždi nekonkurencieschopný monopost než počínanie súpera.
„Pravdepodobne to bola frustrácia, ale podľa mňa išlo hlavne o incident v štvrtej zákrute. Myslím si, že si so sebou nesie frustráciu, pretože má momentálne tretí najrýchlejší monopost na trati. Áno, ide aj o auto. Vieme, že je divoký a agresívny. Presne to chcete vidieť vo Formule 1. Presne to nás najviac bavilo, či už išlo o Sennu a Prosta, Sennu a Mansella alebo Mansella a Piqueta,“ uviedol Brundle.