logo F1online.skF1online.sk

Naše zariadenie je perfektne legálne, kontruje Marko. Súperi vraj odkláňajú pozornosť

Helmut Marko a Richard Wolverson
© Getty Images/RB Content Pool
Milan Kubala
Milan Kubala18. 10. 2024

Najlepšia obrana je útok. To si v Austine povedal športový poradca Red Bullu Helmut Marko, ktorý spolu s ostatnými členmi vedenia stajne má čo vysvetľovať. Jasne však odkázal, že na zariadení Red Bullu, ktorým je možné meniť svetlú výšku prednej časti podlahy, nie je nič nekalé. Zároveň ukázal prstom na McLaren.

Zatiaľ čo Zak Brown volá po dôkladnom prešetrení toho, ako Red Bull počas parc fermé pracoval so svojím monopostom a či potajme nemenil svetlú výšku auta, Helmut Marko odkazuje, že tímy aj FIA mali k dispozícii všetky nákresy a vedeli, čo a ako funguje na monoposte RB20 a potenciálne aj jeho predchodcoch. Význam riešenia bagatelizuje.

“Tento systém je perfektne legálny a mali o ňom informáciu všetky tímy. My sme už o tom informovali FIA, čo vypovedá o všetkom,” vyhlásil Helmut Marko pre taliansku Sky. “Medzi kvalifikáciou a pretekmi neviete meniť svetlú výšku. To je na celej veci najdôležitejšie; nie je na tom nič nelegálne.”

Zdá sa, že na samotnom zariadení skutočne nie je nič nelegálne, veď v konečnom dôsledku na každom monoposte je mechanizmus, ktorým je možné meniť výšku prednej časti podlahy. Podstatné je, či s ním Red Bull manipuloval počas parc fermé.

V prípade ostatných tímov takéto podozrenie neexistuje, keďže sa k nemu pristupuje zvonku, čo by FIA na svojich kamerách okamžite spozorovala. Red Bull je však podľa Zaka Browna jediný, kto ho má pod pedálmi, s ktorými počas parc fermé je povolené manipulovať aj s pomocou nástrojov.

“FIA už o tom vedela. Nedostali sme žiadnu sankciu a nič sa nezmenilo v porovnaní s tým, čo bolo predtým, pokračoval vo svojej obhajobe sporného zariadenia Marko. “Nechápem celý ten hluk okolo toho. Možno len niekto chce odkloniť pozornosť od iných problémov.”

Helmut Marko môže svojou poslednou vetou narážať práve na McLaren. Britský tím musí jazdiť s upraveným zadným krídlom, v súvislosti s ktorým podľa súperov tiež nebolo všetko s kostolným poriadkom. Nuž a napokon je tu flexibilita predného krídla, ktorú FIA zatiaľ toleruje.

Súvisiace články

Diskusia