logo F1online.skF1online.sk

Marko vysvetľuje úspech Red Bullu: Menej sa spoliehame na simulátor a viac zapájame Maxa

Max Verstappen
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkdnes 01:55

V Red Bulle sa po Veľkej cene Talianska uškŕňali od spokojnosti – a právom. Chlapci pretrhli víťaznú šnúru McLarenu a zaznamenali tretí triumf v sezóne. Spokojný bol aj Helmut Marko, ktorý tento úspech predikoval už v piatok.

Poradca Red Bullu bol spokojný a už po voľných tréningoch odvážne vyhlásil, že jeho tím je v boji o víťazstvo. Novinári vtedy neveriacky dvíhali obočie, ale ako sa ukázalo, sebadôvera tímu bola namieste. „Vy ste vždy v šoku, keď vám niečo poviem,“ uškrnul sa Marko na novinárov po skončení nedeľných pretekov.

Ako sa to však podarilo? Niečo také nikto nečakal, najmä ak sa pozrieme na formu monopostu RB21 pred letnou prestávkou. V Maďarsku bojoval Max Verstappen doslova v strede poľa a zdalo sa, že rýchlosť auta sa v skutočnosti zhoršuje. V Monze však inžinieri našli výrazné zlepšenie a Marko nijak neskrýval, ako sa to inžinierom podarilo.

„Rozdiel je v príprave na víkend,“ vysvetlil Rakúšan. „Laurent je excelentný inžinier. Filozofiou je využiť, čo nám ukáže simulátor, ale skombinovať to so skúsenosťami Maxa a našich pretekových inžinierov. Takto sa snažíme urobiť z auta niečo predvídateľnejšie a zvládnuteľnejšie,“ povedal Marko.

„Toto je výsledok. V podstate máme rovnaký produkt ako doteraz, ale nasadili sme nejaké vylepšenia, ktoré fungovali. Určite by som však nečakal, že porazíme McLaren o dvadsať sekúnd,“ dodal akoby skromne poradca Red Bullu.

Ten novinárom zároveň vysvetlil, že tím si v Maďarsku veľmi rýchlo uvedomil svoje chyby. Zandvoort nie je po filozofickej stránke diametrálne odlišný od Hungaroringu, ale Red Bullu sa tam podaril hmatateľný pokrok. Marko pripísal veľké zásluhy za výkonnostný obrat o 180 stupňov nielen Mekiesovi, ale aj Verstappenovi.

„Inžinieri teraz viac počúvajú jazdcov. Ak máte takého rýchleho a skúseného pilota ako Max, tak je to podľa mňa správna cesta. On predsa točí volantom. Dôležité tiež bolo, že sa nám podarilo zlepšiť rýchlosť na rovinkách,“ povedal Marko s tým, že práve Verstappen sa rozhodol ponechať si konfiguráciu s nízkym prítlakom pred kvalifikáciou, hoci v tíme na to nebol jednotný názor.

„Videli sme, že sa dokážeme vzďaľovať McLarenom. Uznali sme vstup pilota,“ dodal Rakúšan.

Ten ako tradičný ochranca Verstappena nebol jediný, kto sa takto vyjadril na adresu štvornásobného majstra sveta. Sám Laurent Mekies pre televíziu Sky povedal, že Max zaviedol tím na „nezvyčajnú cestu pri voľbe nastavenia“. Ako sa ukázalo, táto cesta viedla k víťazstvu.

„Doteraz sme zažili veľa pretekov, keď sme pri hľadaní nastavenia trochu strieľali od boku. Robili sme pomerne extrémne zmeny. Nemali sme to pod kontrolou,“ vysvetlil Verstappen.

„Celkom sme nechápali, čo máme robiť. Laurent so svojím inžinierskym pozadím kladie inžinierom správne otázky založené na zdravom rozume. Myslím si, že to funguje. Okrem toho sa snažíte poučiť z vecí, ktoré ste už vyskúšali. V určitom momente vám niektoré z týchto skúseností ukážu smer, ktorého sme sa držali. Už v Zandvoorte som cítil, že sme urobili krok správnym smerom. Tu sme urobili ďalší,“ dodal Max.

Súvisiace články

Diskusia