logo F1online.skF1online.sk

F1 príde o ikonické zábery s korunou Rolex, podpísala miliardovú zmluvu s LVMH

Lewis Hamilton s korunou Rolex
© X/Lewis Hamilton
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 16:31

Je nedeľné popoludnie a do štartu veľkej ceny zostávajú posledné desiatky sekúnd. Kamera sníma monoposty na štartovom rošte a následne sa zastaví na veľkých hodinách Rolex priamo nad boxovou uličkou. Minútová ručička sa presunie na celú hodinu a každý fanúšik Formuly 1 vie, čo bude nasledovať: Zahrievacie kolo sa práve začalo. Tieto dnes už ikonické zábery sa čoskoro zmenia.

Formula 1 v uplynulých dňoch oznámila spečatenie novej desaťročnej zmluvy s koncernom LVMH, ktorý by mal podľa magazínu Bloomberg vyniesť kráľovnej motoršportu viac ako 100 miliónov ročne, resp. za celé trvanie kontraktu viac ako miliardu dolárov.

Koncern LVMH združuje 75 luxusných značiek, ktoré sa od budúcej sezóny môžu začať objavovať vo Formule 1. Z módneho priemyslu to môžu byť napríklad Louis Vuitton a Dior, z vín a destilátov napríklad Hennessy či Moët & Chandon, ale vlastní aj šperky Tiffany či luxusné hodinky TAG Heuer a Hublot.

Na pódiu sa tak už zrejme nebude piť šumivé víno Ferrari Trento, ale šampanské Moët & Chandon. Louis Vuitton má zas pripraviť luxusné balenia pre víťazné trofeje a na pozícii oficiálneho partnera časomiery vystrieda dnešný Rolex značka TAG Heuer. F1 oznámila, že bližšie detaily oznámi v úvode roka 2025.

Rolex tak s najväčšou pravdepodobnosťou ukončí svoju 12-ročnú spoluprácu s Formulou 1, počas ktorej vznikol napríklad tradičný otvárací prestrih v úvode veľkej ceny či ikonické fotografie pilotov s korunou Rolex nad ich hlavami.

Ak sa TAG Heuer stane oficiálnym partnerom časomeračov, nebude to jeho prvé spojenie s Formulou 1. Už dnes je partnerom Red Bullu či Veľkej ceny Monaka, navyše v pozícii hlavného partnera efjednotky sa predstavil už na konci deväťdesiatych rokov. Žiadnou novinkou v tomto smere nebude ani príchod Moët & Chandon.

Prehľad oficiálnych partnerov časomeračov:
1992-97: TAG Heuer
1998-06: Siemens
2007-09: LG
2010-12: Hublot
2013-24: Rolex

Prehľad šampanského na pódiu:
1966-99: Moët & Chandon
2000-15: G.H. Mumm
2016-17: Chandon
2017-19: Carbon
2020: Moët & Chandon
2021-24: Ferrari Trento

Koncern LVMH v posledných rokoch čoraz častejšie predstavuje svoje značky prostredníctvom športu. Už vlani sa Moët Hennessy stal sponzorom VC Las Vegas, ktorej promotérom bola samotná Liberty Media.

Okrem toho sme značky LMVH mohli vidieť aj na nedávnej olympiáde a paralympiáde, do čoho spoločnosť investovala približne 150-miliónov eur, ale aj v Premier League, na Majstrovstvách sveta vo futbale 2022 či v NFL.

Súvisiace články

Diskusia