logo F1online.skF1online.sk

Nemôžeme sedieť so založenými rukami a čakať na Neweyho, odkazuje Krack

Fernando Alonso
© LAT Images/Aston Martin
Milan Kubala
Milan Kubala4. 10. 2024

Aston Martin zažíva hluché obdobie. Celý tím si uvedomuje, že zvyšok tohto roka treba už len nejako prečkať, kým nepríde Adrian Newey a celá továreň sa naplno nezahryzne do príprav na kľúčovú sezónu 2026. Šéf stajne Mike Krack chce však dohliadnuť na to, aby sa v Aston Martine neprestalo pracovať.

Lawrenceovi Strollovi sa podarilo ukoristiť ďalšiu veľkú rybu, ba na poli formulových konštruktérov už väčšia ani neexistuje. V továrni je podľa Mika Kracka cítiť obrovské nadšenie. Táto eufória sa však mieša so sklamaním zo súčasného monopostu.

Vysporiadať sa s týmito protichodnými pocitmi je úlohou Aston Martinu, hovorí Mike Krack. “Je to veľmi ťažké. Rozhodne,” prikývol šéf stajne, ktorá môže cítiť aj istú mieru demotivácie; súčasnému vývoju sa vôbec nedarí a technické oddelenie môže mať dojem, že bojuje prehratý boj.

Inžinieri by si však mali dať pozor, aby nesedeli so založenými rukami. “Myslím si, že by sme mali rok 2025 využiť ako príležitosť ukázať Adrianovi, čo dokážeme. Podľa mňa to by to malo pre nás slúžiť ako motivácia,” pokračoval 52-ročný Luxemburčan, ktorý vníma nebezpečenstvo toho, že ľudia budú čakať na Neweyho ako na spasiteľa a pri svojej súčasnej práci nepôjdu naplno. “Ak takého človeka identifikujem, nebude tu na dlho,” upozornil.

Adrian Newey už navštívil továreň Aston Martinu v Silverstone, zhováral sa aj s vedúcimi jednotlivých sekcií, ktoré bude mať pod sebou, no britskej stajni zatiaľ toho nemôže veľa poradiť. Ešte stále je zmluvne viazaný s Red Bullom. Jeho nútená dovolenka sa má skončiť až na začiatku marca.

Ako intenzívne komunikuje Aston Martin s Adrianom Neweym už dnes, a síce pred ukončením jeho nútenej dovolenky? “Neviem, musím to najskôr konzultovať s našim právnym oddelením,” odľahčil Krack. “Pri takýchto veciach treba byť opatrný. Nechceme sa dostať do právnych sporov, nemali by sme z toho dobrý pocit.”

S vývojom súčasného monopostu Adrian Newey už budúcemu zamestnávateľovi nestihne veľmi pomôcť, no čisto teoreticky by mohol začať spoznávať svoj budúci tím už dnes a o čosi urýchliť celý aklimatizačný proces. Do začiatku marca však oficiálne nebude môcť dávať Aston Martinu ani tipy k vývoju monopostu na rok 2026 či skúmať výsledky jeho simulácií.

Prvé dva mesiace vývoja budú musieť potiahnuť súčasní zamestnanci, a budú musieť zabrať. Zbierať ôsme, deviate či desiate miesta totiž rozhodne nestačí. “Nie sme na tom tak, ako by sme chceli. Naším jasným cieľom bolo zmenšiť stratu na štvoricu top tímov. Na začiatku sezóny sme vedeli, že sme piatou najrýchlejšou stajňou s ambíciou toto manko zmazať. Nezvládli sme to. Ostatní sa priblížili viac ako my. Taká je realita, my to musíme pochopiť a vyriešiť.”

Súvisiace články

Diskusia