V roku 2025 sa musíme preskupiť, vyzýva Alonso
Aj keď sa Aston Martin v posledných víkendoch pohyboval v najlepšej desiatke – v Baku a Singapure sa dokonca vďaka brilantnej jazde Fernanda Alonsa vyšvihol na čelo „zvyšku sveta –, forma monopostu AMR24 nepôsobí zvlášť impozantne. S takými zdrojmi musia byť ambície stajne zo Silverstone vyššie a podľa španielskeho pretekára potrebuje Aston Martin zmeny.
Rýchlosť auta jednoducho nestačí. Podľa Alonsa sa Aston Martin radí v pomyselnom výkonnostnom rebríčku na „siedme alebo ôsme miesto“. Je zaujímavé, čo dokáže Haas s necelými tromi stovkami zamestnancov v porovnaní s jedným z najväčších tímov na rošte. Aj keď je Aston Martin bezpečne na celkovom piatom mieste, momentálne bojuje s Haasom a Williamsom, nie Mercedesom a Ferrari.
„Myslím si, že v hlavách sa každý v Aston Martine sústredí na rok 2026 a príchody Adriana, Enrica Cardileho a niekoľkých ďalších ľudí,“ skonštatoval Alonso, ktorého cituje Motorsport.com. „Bude to skvelé a budúcnosť je svetlá, ale v roku 2025 sa potrebujeme trochu preskupiť. Naše súčasné výkony nie sú dostatočné a v budúcej sezóne musíme zmeniť tempo.“
Aj keď sa Aston Martin určite sústredí na novú generáciu pravidiel, v roku 2025 bude pod drobnohľadom. Stajňa potrebuje nájsť spôsob, ako usporiadať množstvo kvalitných inžinierov do fungujúceho kolektívu. Nikde nie je napísané, že to určite bude fungovať. Továreň a ľudia v nej sú už teraz dosť kvalitní a tím je napriek tomu jedno z najväčších sklamaní prebiehajúcej sezóny.
„Momentálne vynakladám maximálne úsilie, aby som prekonal naše trochu zaostávajúce tempo,“ povedal Alonso, ktorý je na tom v súčasnosti oveľa lepšie ako jeho tímový kolega Lance Stroll. „Medzi Baku a Singapurom sme odviedli kus práce. V sobotu sme zatvárali počítače o druhej nadránom a pri hľadaní odpovedí pracujeme usilovnejšie ako kedykoľvek predtým.“
„Dávame do toho všetko, ale je nám jasné, že tu na trati nedosiahneme žiadne zázraky. Potrebujeme pomoc z továrne. Práve tam prebieha vývoj monopostu,“ pripomenul Alonso.