logo F1online.skF1online.sk

Neweymu písal aj Alonso: Stretli sme sa na historických pretekoch v Monaku

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík12. 9. 2024

Formula 1 zažíva jeden z najdivokejších rokov, pokiaľ ide o prestupové bomby. Ani sa nedá spočítať, koľko sa toho udialo (a ešte sa možno udeje) počas jazdeckej i inžinierskej „silly season“. Poslednou veľkou bombou je prestup Adriana Neweyho do Aston Martinu. Asi nikto na svete z toho nemá takú radosť ako Fernando Alonso.

Španielsky pretekár nikdy nemal to šťastie pracovať s geniálnym konštruktérom a, popravde, to je jeden z hlavných dôvodov, prečo má „len“ dva tituly majstra sveta. Newey však predstavuje svetielko na konci tunela a Fernando sa vďaka nemu môže priblížiť minimálne k 33. víťazstvu, možno aj k tretej majstrovskej korune.

Šéf Aston Martinu Mike Krack priznal, že Alonso ponúkol pokrytie časti nákladov na Neweyho plat – vzhľadom na čísla, ktoré lietali éterom v súvislosti s jeho gážou, to možno aj ľutuje – a sám Fernando pred novinármi v Baku povedal, že aj on sa snažil presvedčiť Adriana, aby sa pripojil k Aston Martinu. „Samozrejme, že som mu písal, ale to asi urobili aj všetci ostatní. Chcel som s ním pracovať,“ povedal s úsmevom Alonso. „Stretol som sa s ním tiež na historických pretekoch v Monaku, kde súťažil aj on. Strávil som s ním asi polhodinový rozhovor.“

„Všetci sme sa ho snažili presvedčiť, ale hlavne to bol Lawrence a jeho vízia. Máme novú továreň a ciele Aston Martinu v budúcnosti, spolu s Hondou, boli pravdepodobne kľúčovými faktormi,“ dodal Fernando.

Newey nastúpi do novej práce v marci 2025 a španielsky matador podotkol, že v rámci tohto cyklu pravidiel neuvidíme jeho vplyv na vývoj monopostu. V tom čase už budú všetky tímy investovať plné sústredenie do nového cyklu pravidiel a presne to bude aj Neweyho úloha po nástupe do nového zamestnania.

„Nemyslím si, že bude mať nejaký vplyv na budúcoročný vývoj,“ skonštatoval Alonso. „Rád by som povedal, že bude, ale nemyslím si to. V marci 2025 sa bude väčšina tímov koncentrovať na projekt pre rok 2026 a zmenu pravidiel. Začnete v marci, kým sa s každým zoznámite a nájdete si svoje miesto v továrni, bude apríl alebo máj.“

„Nemyslím si teda, že vám to stojí za to úsilie, ak nebojujete o titul, čo by bolo príjemné prekvapenie a určite v to dúfam, ale pochybujem, že sa to stane. Myslím si teda, že projekt na rok 2026 bude prvý monopost Aston Martinu, na ktorom sa bude podieľať,“ dodal Fernando.

Súvisiace články

Diskusia