logo F1online.skF1online.sk

Ferrari má nového hlavného aerodynamika, s tímom vraj rokuje Mike Elliott

Mike Elliott
© Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 8. 2024

Po skončení letnej prestávky očakávame sériu tlačových stanovísk. Netýka sa to len Red Bullu po odchodoch Adriana Neweyho a Jonathana Wheatleyho, ale tiež Ferrari, ktoré v ostatnom období stratilo technického riaditeľa Enrica Cardileho. Vďaka príspevku na sociálnej sieti LinkedIn sme spoznali prvého povýšeného na technickom oddelení v Maranelle.

Stal sa ním dlhoročný zamestnanec Ferrari Diego Tondi. Tento 41-ročný inžinier patrí k mladej krvi, ale pre značku pracuje už od roku 2007. V podstate nikdy nebol zamestnaný inde ako vo Ferrari. Postupne sa na aerodynamickom oddelení posúval vyššie a vyššie, v roku 2021 sa stal šéfom pre aerodynamický vývoj a podľa jeho príspevku na sociálnej sieti LinkedIn sa od augusta stal hlavným aerodynamikom vo Ferrari.

„Od odchodu Davida Sancheza v minulom roku rástla Diegova rola na aerodynamickom oddelení. Teraz stojí na jeho čele vrátane zodpovednosti za vývoj vo veternom tuneli. Aktuálne sa celé oddelenie nachádza pod veľkým tlakom pri problémoch s vývojom monopostu SF-24 a pri definovaní monopostu na rok 2025, ktorý je v súčasnosti v pokročilom štádiu,“ uviedla talianska edícia portálu Motorsport.com.

Frédéric Vasseur musí reagovať na nedávny vývoj. Jednak prišiel o technického riaditeľa Enrica Cardileho, upísal sa Aston Martinu, ale tiež získal z Mercedesu Loica Serru, ktorého oficiálnu funkciu stále nepoznáme. Francúzsky manažér novinárom sľúbil, že po skončení letnej prestávky odhalí novú organizačnú štruktúru. Novinárom tiež hodil drobnú „kosť“, keď povedal: „Mám na zozname pár mien na päť písmen.“

To okamžite uviedlo do pohybu kolotoč špekulácií, v ktorom sa objavili „Newey“ aj „Serra“, keďže obaja majú priezviská na päť písmen. Na päť písmen však má meno aj Tondi, takže by sme takéto vyjadrenia mali brať s rezervou.

Rovnako tak sme zvyknutí brať s rezervou aj taliansku edíciu portálu Motorsport.com, ktorý odpálil uhorkovú sezónu vo veľkom štýle, keď sa pokúsil priniesť hlbší pohľad do kuchyne Ferrari. 1. októbra vraj nastúpi na nové pracovisko Loic Serra – prvý veľký úlovok Frédérica Vasseura po nástupe do funkcie. Ten by vraj mohol priviesť so sebou aj bývalého technického riaditeľa Mercedesu Mikea Elliotta.

Jeho pôsobenie v tejto funkcii však skončilo neslávne. Tím sa pod jeho vedením trápil s konceptom bez bočníc, ktorý viedol do slepej uličky a nakoniec aj k odchodu Elliotta. Do čela technického oddelenia sa vrátil James Allison a Mike upadol do nemilosti napriek tomu, že sa ako hlavný aerodynamik a technologický riaditeľ významne podieľal na všetkých úspechoch tímu od roku 2014.

„Angličan momentálne nepracuje a povinná dovolenka mu skončí začiatkom roka 2025. Od tejto chvíle by mohol byť voľný a prestúpiť do iného tímu. Na odpoveď si budeme musieť počkať niekoľko týždňov, ale inžinierov tohto kalibru nie je na trhu veľa, najmä keď Adrian Newey vyjadril vôľu zostať v Anglicku a jeho vzťahy s Ferrari ochladli,“ uviedol Motorsport.com.

Podľa talianskeho portálu má Ferrari na lane ešte jedného muža, ktorý by mal prísť ako podriadený Tondiho na aerodynamické oddelenie. Je ním Franck Sanchez, ktorý momentálne pôsobí ako hlavný aerodynamik v nie veľmi úspešnom tíme Sauber, pred tým pracoval pre AlphaTauri, Marussiu či Toyotu.

Súvisiace články

Diskusia