Aj Mercedes začal poskakovať po nasadení noviniek, ale tím upgradu naďalej verí
Mercedes nasadil v Belgicku ďalší balík vylepšení. Tím pokračoval vo svojej vývojovej ofenzíve a dúfal, že nové diely ho posunú bližšie do boja o víťazstvo. To sa chlapcom z Brackley skutočne podarilo, ale už nie s vylepšeným balíkom. Po piatkových problémoch sa ho inžinieri zbavili, ale novinky s tým podľa Andrewa Shovlina nijak nesúvisia.
Mercedes sa v piatkových tréningoch nesmierne trápil, v sobotu sa ich zbavil a jeho monoposty nakoniec prešli cieľom na prvom a druhom mieste. Očakávali by ste, že starý balík bude lepší ako nový, ale podľa zástupcov tímu to neplatí. Aj keď šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin uznal, že v piatok mal jeho tím problémy, jedným dychom odmietol náznaky, že sa vývoj Mercedesu vydal nesprávnym smerom.
„Dôvodom pre sobotný návrat k špecifikácii zo Silverstone boli dobré preteky v Silverstone,“ vysvetlil Shovlin v tradičnom brífingu tímu na sociálnych sieťach. „Spa a Silverstone nie sú dramaticky odlišné okruhy z pohľadu rýchlosti v zákrutách.“
„V piatok sme si, očividne, niekde spôsobili problémy. Myslíme si, že ich vyvolalo nastavenie a spôsob prevádzky monopostu, nie samotné vylepšenia. To spôsobilo trochu poskakovania v rýchlych zákrutách, ale tiež niekoľko problémov s vyvážením. Prechodom k špecifikácii zo Silverstone sa všetko vrátilo do normálu. Odvtedy sme mali čas na preskúmanie dát a sme si istí, že v Zandvoorte opäť nasadíme vylepšený balík,“ vyhlásil Shovlin.
Ferrari zažilo v tomto roku podobné problémy. V Barcelone nasadili inžinieri vylepšenia, ktoré však spôsobili poskakovanie a tím ho nedokázal vyriešiť. Niekoľko mesiacov vývoja vraj smerovalo do koša, tím sa vrátil k špecifikácií z Imoly a začal malými krôčikmi riešiť problémy. Mercedes však zostáva neoblomný a v Holandsku sa vraj vylepšenia vrátia na auto.
„Spa je rýchly okruh a vyžaduje si absolútne odhodlanie od jazdcov. Auto však poskakovalo, čo v rýchlych zákrutách nepomohlo ich sebadôvere. Vyskytlo sa tiež niekoľko ďalších problémov s vyvážením a chýbala nám stabilita v nájazde. Keď chcete neskoro brzdiť a preniesť rýchlosť do zákruty, niečo také vám naozaj nepomôže,“ vysvetlil Shovlin.
„Na normálnej trati vás to možno stojí trochu času, ale v Spa máte niekoľko poriadnych zákrut, takže sa z toho stávalo veľké číslo. Auto nebolo na správnom mieste, ale išlo o jednu zo špecifík Belgicka. Keď tu jazdec nemá požadovaný monopost, môže ho to stáť veľa času,“ dodal Shovlin.