logo F1online.skF1online.sk

Toľko víťazov a my nie sme vôbec blízko, povzdychol si Alonso

Fernando Alonso
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala22. 7. 2024

Oscar Piastri je už siedmym víťazom v tejto sezóne, čo je najviac od roku 2012. Menoslov jazdcov, ktorí sa dostali na najvyšší stupienok, sa tak utešene rozrastá, no chýba v ňom najskúsenejší pilot v padoku. Fernandovi Alonsovi je ľúto, že práve teraz nemá nádej sa zapísať do tohto zlatého zoznamu.

Aston Martin mal v úvode minulej sezóny vynikajúci monopost, no zároveň aj smolu s načasovaním. Na popredných priečkach totiž jazdil v období, keď Red Bull s výnimkou jednej veľkej ceny nepustil k víťazstvu absolútne nikoho.

Keď sa teraz štartové pole vyrovnalo a štyri tímy majú možnosť vyhrať, Aston Martin medzi nimi jednoznačne chýba. “Je to škoda, že máme toľko víťazov, ale my nie sme ani trochu blízko toho, aby sme sa dostali na tento zoznam,” mrzí to Fernanda Alonsa, ktorý už od roku 2013 čaká na víťazstvo s poradovým číslo 33. “Veľmi sa teším s Oscarom Piastrim. Je to fantastický chalan a skvelý jazdec.”

Bol to práve Alonso, kto mal Piastrimu pomôcť dostať sa z (potápajúceho sa) Alpinu. V konečnom dôsledku aj Španiel spravil dobre, že radšej sa upísal Aston Martinu, aj keď posledné obdobie nie je jednoduché. V nedeľu to opäť nestačilo ani na body.

V poslednom kole pretekov ešte inžinier žiadal Lanca Strolla, aby vrátil pozíciu Fernandovi Alonsovi, ktorý mu ju zrejme pustil, aby ponaháňal Júkiho Cunodu, ale kanadský pretekár to bez slova odmietol. Žiadna dráma sa však z toho po pretekoch nerobila ako v prípade McLarenu, keďže ani Alonsovi zrejme na tom poslednom bode až tak nezáležalo.

Oveľa viac ho trápila stratégia. “Myslím si, že sme boli v hre. V siedmom kole sme zastavili, no už v tom ôsmom som vedel, že nebodujeme. Odjazdiť 63 kôl na sade stredných a tvrdých pneumatík je pre nás nezvládnuteľná úloha. Všetci to vieme. Neviem, prečo sme zastavili, ale teraz je už neskoro plakať nad rozliatym mliekom. Pokúsime sa z toho poučiť.”

Na stratégiu sa vo veľmi podobnom duchu sťažoval aj Daniel Ricciardo, no jeho tím spravil ešte väčšiu chybu. Po siedmich kolách sa totiž zbavil stredne tvrdej zmesi, navyše bez akejkoľvek šance udržať sa pred Albonom a Magnussenom, ktorí prezuli skôr.

V prípade Aston Martinu existujú dve poľahčujúce okolnosti: Alonso mal v prvom stinte nasadené použité softy, a reálne sa mu podarilo odraziť pokus o undercut spomínanej dvojice.

Alonso však chcel zostať na trati dlhšie. Pozíciu si síce ubránil, ale na konci pretekov na to doplatil. “V piatom kole som povedal, že gumy sú na tom lepšie, než sme čakali. V nasledujúcom jednom alebo dvoch kolách mi povedali, aby som šiel do boxov.”

“Bolo to prekvapenie, ale po vojne je každý generál. Tím si myslel, že je to náš najlepší ťah, ale dopadlo to zle. Musíme to analyzovať a zlepšiť sa,” uviedol s dodatkom, že prvých osem pozícií vo cieli je “rezervovaných” pre McLareny, Red Bully, Ferrari a Mercedesy, nuž a Aston Martin nie je vôbec blízko.

Súvisiace články

Diskusia