logo F1online.skF1online.sk

Verstappen sa (zatiaľ) neospravedlní. Aj on má výhrady voči správaniu Norrisa

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 6. 2024

Koniec veľkého kamarátstva a začiatok veľkej rivality? Veľká cena Rakúska bola svedkom pravdepodobne najväčšej drámy v doterajšom priebehu sezóny. Dlho to pritom vyzeralo, že nás čaká riadna nuda, ale ako povedal Alain Prost: „Kým sa neodmáva šachovnicovou vlajkou, stať sa môže čokoľvek, a pravdepodobne sa aj stane.“

Bratovražedná vojna medzi veľkými kamarátmi trvala takmer pätnásť kôl. Netvrdíme, že za ten čas sa s z najlepších priateľov stali najväčší nepriatelia, ale rozhodne sa stali veľkými rivalmi. Zvlášť Lando Norris mal po pretekoch krv v očiach.

Podľa dostupných faktov na to má právo. Komisári totiž rozhodli jasne: Verstappen je vinný zo spôsobenia kolízie. Obvinenia však siahajú ešte ďalej. Norris i bývalí piloti, dnes v úlohe televíznych expertov, obviňujú pilota Red Bullu zo zmeny smeru pri brzdení. Kedysi tým bol povestný a práve pre neho sa pred rokmi zmenili pravidlá. Dnes je niečo také zakázané, ale Verstappen rozhodne popiera, že by sa v Rakúsku dopustil takéhoto konania.

„Z vonkajšieho pohľadu je ťažšie postrehnúť, kedy začínam brzdiť. Viem, že v minulosti sa na to ľudia neustále sťažovali, ale dnes zakaždým pohnem volantom skôr, ako sa dotknem brzdy. Keď brzdím, mám volant rovno. Z vonkajšieho pohľadu sa vždy ľahko povie, že som menil smer pri brzdení, ale jazdec v kokpite najlepšie vie, čo robí,“ vyhlásil Verstappen rozhodne pre televíziu Sky.

„Každý má právo na svoj názor, ale s autom jazdím ja a ja som ten, kto má všetko pod kontrolou. Ako som povedal, každý má svoj vlastný názor, ale z vonkajšieho pohľadu je to vždy ľahké súdiť a komentovať. Je mi to jedno, také veci sa stávajú,“ dodal holandský pretekár.

Ani on však nezostal ticho a aj on uštedril svojmu súperovi kritiku za jeho štýl jazdy. Norris to v Rakúsku neraz skúšal do tretej zákruty z veľkej diaľky. Urobil to v sobotnom šprinte a zopakoval to aj v nedeľu. V jednom prípade sa nevošiel do zákruty, prekročil bielu čiaru a dostal trest za opakované prekračovanie traťových limitov.

„Mám pocit, že niekedy to tam posiela z veľkej diaľky a neskoro brzdí, takže sa nevojde do zákruty a pokračuje rovno. V jednom prípade som musel ísť mimo trate a obísť ten žltý klobásový obrubník, inak by sme sa zrazili. Myslím si, že sčasti za to môže tvar zákruty, ktorá so sebou prináša aj takéto problémy. Sám som to zažil, keď som bol v jeho pozícii. Nikdy nie je pekné, keď sa zrazíte,“ povedal Verstappen.

Lando však po pretekoch nemálo penil a dokonca verejne žiadal Maxa o ospravedlnenie. „Neviem, bude to závisieť od toho, čo povie. Ak povie, že nespravil nič zlé, tak stratí môj rešpekt. Ak prizná, že spravil niečo trochu hlúpe a vrazil do mňa, bol trochu bezohľadný, tak si trochu môjho rešpektu zachová. Ťažko to prekusnúť, keď bojujete o víťazstvo. Ja som sa snažil byť férový, on nie.“

To sú veľmi silné slová, ale Verstappen pri konfrontácii s nimi nespanikáril a neospravedlnil sa. Naopak, pôsobil veľmi pokojne. S komfortným náskokom v šampionáte, troma titulmi a obrovskými skúsenosťami nemá dôvod na paniku. Okrem toho, nečelí prvýkrát otázkam o svojom správaní na trati.

„Musím sa spätne pozrieť, ako alebo prečo sme sa zrazili. Samozrejme, že si o tom pohovoríme. Je nešťastné, že k tomu došlo,“ odpovedal Max stroho na Landove námietky.

Max: Spôsobili sme si to sami

Ten tiež odmietol tvrdenie, že v súčasnosti je pod väčším tlakom zo strany konkurencie. Miesto toho ho mrzí množstvo chýb, ku ktorým došlo v priebehu pretekov. Po bezchybných výkonoch v posledných týždňoch sa zmýlil on i jeho tím. Maxovi sa po pretekoch nepozdávala stratégia, tím zaváhal pri prezúvaní pneumatík a nakoniec sa chyby dopustil aj on sám vo výjazdovom kole, čím v podstate daroval Norrisovi DRS.

„Určite nie som pod väčším tlakom. Mal som veľa súbojov v mojej kariére,“ vyhlásil Verstappen. „Tento incident je však len jedna časť. Urobili sme množstvo chýb, od stratégie po nevydarené zastávky v boxoch. Práve to je na tom najhoršie, že sme sa sami dostali do tejto pozície a v podstate sme si to zapríčinili sami.“

„Auto sa správalo veľmi zvláštne. Prvý stint nebol zlý, ale potom sa jazda neustále zhoršovala a zhoršovala. Musíme teda preskúmať aj monopost, či sa niečo nepokazilo,“ dodal Max.

Súvisiace články

Diskusia