Alonso: V noci budeme musieť niečo objaviť
Medzi porazených sa v piatok zaradil aj Aston Martin. Zelený tím dokázal zdolať len Williamsy, Racing Bulls a Kuan-jü Čoua, ktorý jazdil so špecifikáciou monopostu spred Imoly. Fernando Alonso nesrší spokojnosťou a prízvukuje, že v noci sa bude treba obracať.
Pri mene Fernanda Alonsa v druhom tréningu svietil čas 1:14,091 a zároveň strata ôsmich desatín sekundy na čelo. To by pred pár rokmi stačilo možno aj na prvú osmičku, ale dnes už rozhodujú najmenšie detaily. Keď teda Španiel hovorí o “náročnom dni”, nedá sa čakať oveľa lepší výsledok.
“S vyvážením auta to bolo ťažké. Cítil som pomerne nízku mieru priľnavosti v porovnaní s ostatnými,” opisoval hlavné problémy Aston Martinu Fernando Alonso. “Pred sobotou potrebujeme nájsť viac rýchlosti. Sme na štrnástej a sedemnástej priečke, čo nie je veľmi dobré. V noci budeme musieť niečo objaviť.”
Domáci pretekár dostal otázku aj ohľadom návratu na “normálne” trate. Ak Aston Martin na tomto type okruhov nebude veľmi vysoko, tak to neveští nič dobré pred zvyškom ročníka. Španiel to tak tragicky nevidí a upozorňuje na to, že definícia “normálneho” okruhu sa v priebehu rokov zmenila.
“Všetko závisí od toho, čo nazývate normálnym okruhom. Teraz máme v kalendári veľa tratí ako Baku, Miami, Vegas. Šesť alebo sedem podujatí sa podobá na Barcelonu a osemnásť sa od nej líši,” zdôraznil Alonso. “Vždy je to o kompromise, ktorý musíte spraviť. V tejto chvíli sa však nenachádzame v správnom pracovnom okne tohto monopostu, takže čaká nás nejaká práca.”
Lance Stroll štartoval piatok s predvolaním ku komisárom za pomerne netradičný prehrešok. Pred prvým tréningom totiž vynechal fanúšikovskú akciu. Nakoniec sa ukázalo, že na nej chýbal pre lekárske vyšetrenie, ale jeho tím sa napomenutiu nevyhol. Podľa protokolu mal o tom totiž informovať organizátorov, aby mohli adekvátne upraviť program.
Lanca Strolla tak nebolo vidieť vo fanzóne, ale oveľa nápadnejší nebol ani na trati. V piatkových tréningoch obsadil štrnáste a osemnáste miesto. “Bol to náročný deň. Neboli sme veľmi konkurencieschopní, takže sa v noci budeme pozrieť na množstvo vecí a zistiť, čo by sme mohli spraviť zajtra.”
“Degradácia bola vysoká. V takejto horúčave a na tejto trati je vždy vysoká miera opotrebovania pneumatík. Zmanažovať to v nedeľu bude výzva, no v prvom rade musíme zrýchliť náš monopost na sobotu,” poukázal na kameň úrazu.