logo F1online.skF1online.sk

AMuS: Kandidátom na sedačku Haasu je aj Kuan-jü Čou. V kufríku má 30 miliónov

Kuan-jü Čou
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala13. 6. 2024

Tohtoročné výsledky Kuan-jü Čoua presvedčia len máloktorého šéfa tímu, aby mu ponúkol kontrakt na rok 2025. Čínsky jazdec je však aj napriek tomu zaujímavým artiklom na prestupovom trhu a podľa nemeckých zdrojov aj kandidát na sedačku Haasu. So sebou si totiž nesie kufrík plný peňazí.

Americký Haas sa po sezóne zrejme rozlúči s oboma svojimi jazdcami. Nico Hülkenberg má už kontrakt s Audi a Kevin Magnussen sa neobjavuje ani v špekuláciách o tom, kto bude v stajni pod vedením Ajaa Komaca pôsobiť v nasledujúcej sezóne.

Namiesto neho sa hovorí o Oliverovi Bearmanovi ako o jednoznačnej voľbe, pričom o druhú sedačku by sa mala strhnúť bitka. Jedným z kandidátov je Esteban Ocon, ktorý cez víkend naznačil, že už má vyhliadnuté miesto. Plný hnevu a sklamania z tímovej réžie však vyhlásil, že “toto nie je správna chvíľa” na to, aby prezradil detaily svojho ďalšieho pôsobiska.

Šéf stajne Ajao Komacu prezradil, že Esteban Ocon je skutočne jednou z možností, no vraj sú v hre aj iní jazdci. “Má množstvo skúseností, je to pretekový víťaz s niekoľkými pódiami. Nazbieral množstvo bodov a pracoval s viacerými tímami. Má teda veľa skúseností, čo my hľadáme, ale zároveň má len 27 rokov a je stále veľmi mladý. Myslím si tiež, že má dobré odhodlanie a pracovnú morálku.”

“Rokujem s viacerými súčasnými pilotmi F1, so skúsenými chlapcami, ale zároveň aj s niekoľkými mladíkmi. On určite patrí medzi tých pár, o ktorých seriózne uvažujem,” prezradil 48-ročný Japonec, ktorý tiež prezradil, že Haas rokuje aj s Oliverom Bearmanom.

V konečnom dôsledku aj to je dôvod, prečo ho uvidíme v Barcelone. “Prehodnocujeme aj jeho. Ak by sme o ňom neuvažovali, neposadili by sme ho do auta v prvom tréningu. Nabudúce ho uvidíme v kokpite už v Barcelone.”

Jedného jazdca zo spomínanej dvojice by však ešte mohol predbehnúť trochu prekvapivý kandidát. Nemecký Auto Motor und Sport tvrdí, že Kuan-jü Čou do potenciálneho nového pôsobiska prinesie 30 až 35 miliónov dolárov prostredníctvom svojich bohatých čínskych sponzorov. Tieto peniaze by sa Haasu určite zišli. Čou navyše nie je celkom bez skúseností, keďže bude mať za sebou odjazdené tri sezóny.

Ak by mu to však nevyšlo, ešte stále je tu posledná záchrana v podobe Alpinu. S francúzskym tímom sa veľmi dobre pozná, keďže vyrastal v jeho akadémii a v rokoch 2020 a 2021 v ňom pôsobil aj ako testovací jazdec.

Súvisiace články

Diskusia