Ferrari sa činí: Novú podlahu chce nasadiť oveľa skôr, avizujú médiá
Z monackého siedmeho neba do kanadského siedmeho kruhu pekla. Vo Ferrari zažili najhoršie preteky za dlhé mesiace, pritom na okruhu v Montreale patrili medzi spolufavoritov. Dôvodom optimizmu boli nielen nedávne úspechy, ale tiež charakter trate, ktorá mala monopostu SF-24 skvelo vyhovovať. Nevyhovovala. Vo Ferrari teraz hľadajú odpovede na dôležité otázky. Medzitým sa však snažia urýchliť vývoj.
Nevieme, čo spôsobilo výbuch Ferrari v Montreale. Nie je možné, aby sa monopost SF-24 za dva týždne tak veľmi zhoršil. Buď išlo o neschopnosť Ferrari nájsť správne nastavenie, alebo tím doplatil na vonkajšie faktory. Niektorí pozorovatelia poukazujú na nižšie teploty v Kanade, ktoré predstavujú už tradičnú slabú stránku Ferrari, ale žeby tento jediný faktor spôsobil takýto prepad?
Taliansky portál Formu1a.uno, ktorý sa v posledných rokoch stal zrejme najspoľahlivejším zdrojom v krajine, prišiel s vlastnou analýzou situácie a odhalil ďalšie plány Ferrari smerom do budúcna. „Debakel v Kanade potvrdil, na čo sme poukazovali už po Imole. Vylepšenia, ktoré tím priviezol na Veľkú cenu Emilia-Romagna neboli striktne zamerané na zmiernenie prirodzenej slabiny monopostu SF-24 pri zahrievaní pneumatík,“ uviedli vo svojej analýze novinári Giuliano Duchessa a Rosario Giuliana.
Tieto problémy mal vyriešiť druhý balík vylepšení, ktorý inžinieri okolo technického riaditeľa Enrica Cardileho chystali do Silverstone. Ich účelom je nielen zvýšiť celkový prítlak, ale tiež priniesť lepšie aerodynamické vyváženie a zredukovať problémy červeného balíka.
„Formu1a.uno sa zo spoľahlivých zdrojov dozvedel, že Ferrari zrýchlilo produkčný plán, aby nasadilo najdôležitejšie novinky už v Barcelone. Ako sme už viackrát upozornili, technické oddelenie pôvodne čakalo dobrých šesť pretekov, kým nasadilo dôležité vylepšenia, pretože chcelo dôkladne vyhodnotiť prvé zmeny na monoposte. Bez ohľadu na škaredý výsledok v Montreale sa v Maranelle horúčkovito pracuje na nasadení vylepšení už v Katalánsku,“ uviedol taliansky portál.
Barcelona je jednou z najtradičnejších tratí v kalendári a rozhodne ide o jedno z najlepších miest pre vyhodnotenie vylepšení a celkovej účinnosti balíka. Nehovoriac o skutočnosti, že po Španielsku nás čaká šprintový víkend na Red Bull Ringu.
Ako však uvádza Formu1a.uno, predčasné nasadenie vylepšení je „boj s časom“, ktorý si vyžiada veľkú záťaž na produkčnú linku v Maranelle. Muži a ženy pravdepodobne potiahnu nejaké tie nočné a v tejto chvíli je otázne, či sa to podarí. Za tú snahu to však stojí.
„Zo získaných informácií má nová podlaha priniesť desať bodov prítlaku a zvýšiť účinnosť. Záleží len od toho, koľko kusov bude Ferrari schopné vyrobiť. Budúci týždeň bude v tomto smere rozhodujúci,“ dodáva Formu1a.uno.
Sme veľmi zvedaví, či sa to podarí. Z článku usudzujeme, že Ferrari sa snaží nasadiť „iba“ najdôležitejšie prvky nového balíka. Po Imole by však išlo už o druhé veľké vylepšenie v krátkom čase.
- Značky
- Ferrari