logo F1online.skF1online.sk

Magnussen sa podpory u šéfa nedočkal. Komacu odkázal, že by chcel v tíme novú krv

Kevin Magnussen
© Martin Trenkler
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl8. 6. 2024

Kto bude budúci rok pretekať v Haase, a v akej pozícii je Kevin Magnussen, hlavný aktér hromadnej nehody zo štartu v Monaku? Ajao Komacu, šéf americkej stajne, sa vrátil k nepríjemným momentom z predošlého podujatia, a osvetlil práve jazdeckú otázku.

Kolízia po štarte z Monaka vyvolala veľké množstvo emócií, z ktorých väčšina smerovala voči Kevinovi Magnussenovi. Práve on bol na počiatku kontaktu so Sergiom Pérezom, ktorý vyradil z hry Mexičana i oba Haasy.

„Pri štarte zozadu potrebujete alternatívnu stratégiu a trpezlivosť. Rozhodnutie jazdca ísť do medzery, ktorá tam v skutočnosti ani nebola, nebolo úplne správne ani nevyhnutné. Očakával, že mu Pérez nechá viac miesta, čo však nebolo v Kevinových rukách. Bol tam moment, keď mal ešte všetko pod kontrolou, a mohol ubrať, čo neurobil. Rozprával som sa s ním o tom úplne otvorene,“ skonštatoval Ajao Komacu.

Haas v Monaku po pár metroch prišiel o oba monoposty, čo si vyžadovalo značné zdroje i prácu na ich opravu. V Kanade sa chce niečomu podobnému jednoznačne vyhnúť.  

„Kevinov monopost bol značne poškodený, no oprava si zase nevyžadovala nejaké obrovské množstvo práce. Nerobili sme si starosti, že by sme to nestihli do Kanady,“ zmietol Komacu prípadné obavy z austrálskeho scenára z konkurencie vo Williamse, kde štartoval len jeden monopost kvôli absencii náhradného šasi.

„Aj na Kevina sa treba pozrieť v kontexte. Po Miami zožal veľa kritiky. V Imole však predviedol veľmi dobré preteky a ak by sme mu dali lepšiu stratégiu, mohol bodovať. To bola najlepšia odpoveď na kritikov. V Monaku bol rýchly od prvého tréningu, no v kvalifikácii aj kvôli chybe tímu vypadol hneď na začiatku. Teraz potrebuje reset. Dokázal to v Imole. Očakávame od neho čistý víkend, pretože táto trať môže ukázať naše silné stránky a skryť slabiny,“ pokračoval japonský šéf Haasu.

Kevin Magnussen patrí k pilotom, ktorých budúcnosť v F1 je v ohrození. Haas má na budúci rok voľné dve sedačky, keďže už dávnejšie je jasné, že Nico Hülkenberg odíde do Sauberu/Audi. Americkej stajni sa priam núka angažovanie talentovaného Ollieho Bearmana, ktorý ohúril vo farbách Ferrari v Saudskej Arábii. V súvislosti s Haasom sa spomína aj Esteban Ocon, a definitívu na budúci rok nemá napríklad ani Valtteri Bottas.

Ako blízko je Haas k vyriešeniu jazdeckej otázky na rok 2025? „Nie sme ďaleko, no zase ani úplne blízko. Je to téma na, povedzme, najbližších pár týždňov… či mesiacov,“ odpovedal Komacu s úsmevom na tvári, na čo však predsa len prezradil aspoň nejaké podrobnosti. „Ako tím rastieme a nachádzame sa v dynamickom období. Myslím si, že mix v podobe mladosti a skúsenosti, aby sme získali referenciu, by mohol byť pomerne vzrušujúcou kombináciou,“ uzavrel šéf Haasu.

Súvisiace články

Diskusia