logo F1online.skF1online.sk

Dvaja kohúti na jednom smetisku? Radšej budem mať dvoch silných jazdcov, odkázal Vasseur

Lewis Hamilton a Charles Leclerc
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala5. 6. 2024

Ferrari čaká na majstrovský titul už tak dlho, že v tíme nezostal priestor na sebectvo. Všetci musia zabrať, aby sa najcennejšia trofej konečne vrátila do Maranella. Príchod Lewisa Hamiltona by však mohol rozkolísať pohodu v tíme a teoreticky mu uškodiť aj výsledkovo, ak s Leclercom budú bojovať proti sebe. Ak vám to robí starosti, nemusí. Ani Frédéric Vasseur nemá obavy.

Kde sa dvaja bijú, tretí víťazí. V uplynulých sezónach sa toto príslovie nedalo aplikovať na žiaden interný súboj o majstrovský titul, keďže všetky stajne mali jasné tímové jednotky. V roku 2025 sa bude treba postarať o to, aby sa tomuto scenáru vyhlo Ferrari. V tíme totiž bude mať Charlesa Leclerca a Lewisa Hamiltona, ktorí by sa mohli vzájomne oberať o body a tým pomôcť Maxovi Verstappenovi či jazdcom McLarenu.

Šéf tímu Frédéric Vasseur nemá strach z toho, že by si nová jazdecká dvojička vzájomne škodila, a tým aj svojmu zamestnávateľovi. “Nemyslím si to, pretože tímu to prináša profit. Viac bodov získame s dvoma jazdcami než s poldruha jazdcom,” vyhlásil francúzsky manažér.

“Toto bude pozitívny posun z hľadiska výkonnosti. Časť našich dnešných výsledkov má pôvod v tom, že medzi Carlosom a Charlesom panuje dobrá chémia, navzájom na seba tlačia. Akonáhle jeden z nich o krok zaostáva, ten druhý je pripravený získať dobrý výsledok a prebudiť toho prvého. Takto to funguje už od začiatku roka,” skonštatoval 56-ročný rodák z Draveilu.

Mať dve tímové jednotky má pre tím blahodarnejší efekt ako zavolať si nosiča vody, myslí si. “Som naozaj presvedčený, že je lepšie mať dvoch silných jazdcov. Viete si predstaviť ten potenciál na zisk bodov, keď máte dvoch jazdcov… S dvoma dobrými jazdcami je rozhodne vyšší ako s jeden a pol jazdcom. To je môj pohľad.”

Tímy na čele sa však takýmto jazdeckým kombináciám zvyknú vyhýbať. Mercedesu dlhé roky stačili služby Valtteriho Bottasa, Red Bull je zas spokojný so Sergiom Pérezom, ktorému dokonca dal nový dvojročný kontrakt.

To si každý môže dovoliť, keď sa nebojuje o konštruktérsky titul, ale keď sa oň v roku 2021 konečne tvrdo bojovalo, Red Bull ho prehral. Keby červení býci stavili na podobnú taktiku ako teraz Ferrari a nemali v tíme “jeden a pol jazdca”, mohli v roku 2021 získať Pohár konštruktérov, ale na druhej strane by im možno ušiel ten jazdecký.

Ktovie, ako bude vyzerať budúcnosť Carlosa Sainza a či tohtoročný boj o titul nebude vrcholom jeho kariéry. Vo Ferrari je odhodlaný odovzdať všetko, aj keď sa po sezóne s ním rozlúči. “Myslím, že má presne rovnaké nastavenie mysle, ako keď sme vo februári predstavili auto. Pozná túto situáciu a vie, že po sezóne sa rozídeme.”

“On je profesionál. Jeho prvá reakcia ešte vo februári bola: Okej, Fred, je to ťažké rozhodnutie, ale poďme naplno až do poslednej zákruty posledného kola tejto sezóny. Je to mega profesionál,” chválil svojho jazdca Vasseur. “Je plne zaviazaný a odvádza skvelú robotu. Som si istý, že takto to zostane až do konca roka 2024. Jeho prístup je maximálne profesionálny a ja som s Carlosom naozaj spokojný.”

Súvisiace články

Diskusia