Wolff sa po tejto sezóne nechce vracať na “prerastené parkoviská”


Ročník 2020 je z viacerých uhlov pohľadu neštandardný. Dočkali sme sa veľkých cien na okruhoch, ktoré dlhé roky chýbali v kalendároch F1, či v nich ešte neboli vôbec. Nuž a vďaka nim si padok opäť uvedomil, aký pôvab mali okruhy “zo starej školy”. Toto Wolff by bol nerád, keby sme sa ďalej uberali cestou moderných okruhov-parkovísk.
Dodržiavanie limitov trate majú komisári na programe takmer každý víkend. Nekonečné mazanie časov znechucuje fanúšikov aj jazdcov. A pritom recept je veľmi jednoduchý, ako sa ukázalo v Mugelle, na Nürburgringu či v poslednom sektore Imoly.
Sezóna 2021 sa má z pohľadu kalendára podobať pôvodnému plánu na tento rok. Na čele s “obľúbeným” okruhom Paul Ricard sa nám tak zväčší zastúpenie tratí bez štrku. “Ja som sa vždy veľmi jasne vyjadril, že nesúhlasím so smerom, ktorým sme sa pri pretekaní vybrali,” vysvetľuje Toto Wolff. “Jazdíme na prerastených parkoviskách supermarketov.”
“Uberá to faktor jazdca, jeho zručností. Preto sa mi naozaj páčilo pretekanie v Imole, páčilo sa mi Mugello a okruhy, kde naozaj záleží na tom, či spravíte alebo nespravíte chybu. Myslím si, že by sme sa mali postarať o to, aby sa vrátil štrk. Keď vyletíte, aby ste sa nemohli len tak bez následkov a bez poškodenia auta vrátiť na trať.”
“Myslím si, že by sme väčšinu tratí vedeli dostať na tento štandard tradičných a historických tratí. Tie mali dušu. Môžeme povedať, že aj moderné trate majú dušu — Bahrajn má dušu aj preto, že do Bahrajnu už chodíme dlho a títo chlapci sú dlhodobí partneri F1 —, ale možno by sme mali upraviť okruhy presne tým štýlom, ktorý som popísal,” pokračoval šéf Mercedesu.
Napokon dodal: “Opakujem, že nie som žiaden okruhový architekt, len vám posúvam spätnú väzbu od bývalého pretekára, a tiež reakciu na to, čo sme v televízii videli v Mugelle, Portimau a Imole.”
- Značky
- Mercedes
- Toto Wolff