logo F1online.sk

Kedy urobí Mercedes väčší pokrok? Podľa Wolffa potrebuje „niekoľko pretekov“

George Russell
© LAT Images/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 5. 2024

Mercedes vstúpil do sezóny 2024 na vlne opatrného optimizmu. Tím sa konečne vzdal konceptu bez bočníc a zdalo sa, že teraz už vie, ako to správne poskladať. Ukázalo sa však, že monopost W15 výrazne stráca nielen na Red Bull, ale tiež na Ferrari a McLaren. Podľa Tota Wolffa si však fanúšikovia musia počkať na nejaké zásadnejšie pokroky.

Mercedesu sa nedarí správne nastaviť svoj tohtoročný monopost. Nový stroj ukázal záblesky dobrého potenciálu, ale len za správnych okolností. Podobne ako pneumatiky, aj auto pracuje vo veľmi úzkom okne.

Snaha liečiť nedostatky viedla tím k nasadeniu novej podlahy v Miami. Podľa slov šéfa stajne Tota Wolffa bude pokračovať snaha tímu aj v Imole, kam dorazí zvyšok „prvého poriadneho upgradu v sezóne“, ale Rakúšan krotí nadšenie slovami, že ešte neprišiel ten správny čas na oslavu.

„Prvých šesť pretekov pre nás nebolo jednoduchých, ale postupne sme pochopili, kde sa potrebujeme zlepšiť. Zároveň sme vytvorili jasnú cestu, ako to vyriešiť,“ ubezpečil Wolff. „Potrvá niekoľko pretekov, kým sa dozvieme, či to prinesie ovocie. Každý však tvrdo pracuje, aby to bolo čo najskôr.“

„Medzitým potrebujeme maximalizovať potenciál nášho balíka. Do Imoly privezieme ďalšie vylepšenia. Dúfajme, že nás posunú správnym smerom,“ dodal s nádejou Wolff.

Aj šéf traťových inžinierov Andrew Shovlin ubezpečil, že v Brackley teraz vedia, čo spôsobilo nelichotivé výsledky v úvode sezóny 2024. Rovnako tak vedia, čo potrebujú zmeniť. „Myslím si, že máme rozumnú predstavu o tom, kam by sme mali posunúť vývoj,“ vyhlásil.

„Nie je to tak, že by sme na každej trati mali rovnaký problém. V Džidde auto poskakovalo v rýchlych zákrutách, v ktorých sa ťažko dalo zvládnuť. V Melbourne zas rapídne degradovali zadné pneumatiky. Myslím si, že do Suzuky sme to vyriešili, ale problémy môžete odstraňovať len postupne,“ hovorí Shovlin, podľa ktorého je náprava na ceste.

„Na rozdiel od posledných piatich alebo šiestich pretekov, na ktorých sme jazdili do značnej miery s rovnakou špecifikáciou monopostu, prinesieme v priebehu nasledujúcich veľkých cien šnúru aktualizácií,“ dodal Shovlin.