logo F1online.sk

Po Magnussenovom vyčíňaní chce FIA sprísniť tresty

Lewis Hamilton a Kevin Magnussen
© Twitter/F1
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík16. 5. 2024

Postará sa Kevin Magnussen o zmenu pravidiel v F1? Hovorilo sa o tom už po pretekoch v Saudskej Arábii, keď dánsky pretekár úspešne odstavil súperov a pomohol tímovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi k bodu. Dánsky pretekár posunul svoju taktiku na ďalšiu úroveň v Miami, kde sa opäť „činil“ a zrejme aj prinútil FIA k tomu, aby podnikla nejaké kroky.

V sobotnom šprinte na Floride dostal Magnussen celkovo tri desaťsekundové tresty za opustenie trate a ponechanie si výhody. Dánsky pretekár „nebral zajatcov“ a doslova si nakreslil vlastnú trať, aby udržal konkurenciu za sebou. Zároveň pozbieral už toľko trestných bodov, že keby sa k niečomu podobnému opäť odhodlal, pravdepodobne by dostal zákaz štartu.

Aj keď Magnussen uškodil len sebe, umožnil svojmu tímovému kolegovi Nicovi Hülkenbergovi, aby skóroval dôležité body pre Haas. Dánsky pretekár si následne vyslúžil tvrdú kritiku verejnosti aj zástupcov tímov, ktoré vzniesli otázky, či desaťsekundový trest je v takýchto prípadoch dostatočný. Komisári totiž udeľovali Magnussenovi zakaždým desaťsekundovú penalizáciu, aby zachovali konzistentnosť s predchádzajúcimi rozhodnutiami.

Podľa niektorých je však nevyhnutné, aby sa „recidivista“ pri opakovanom porušovaní pravidiel trestal zakaždým prísnejšie. „Podľa informácií portálu Motorsport.com je FIA naklonená možnosti, podľa ktorej v takýchto prípadoch bude udeľovať trest prejazdu boxovou uličkou. To by problém okamžite vyriešilo, pretože to prinúti previnilca, aby do dvoch kôl zašiel do boxovej uličky a prepustil pozíciu na trati,“ uvádza britský portál.

Motorsport.com zároveň informuje, že záležitosť sa prerokuje na piatkovom stretnutí zástupcov tímov, komisárov a FIA v Imole. „Prísnejší trest by sa udelil v prípade opakovaných priestupkov v tých istých pretekoch, keď budú mať komisári podozrenie, že jazdci úmyselne opúšťajú trať, aby si udržali svoju pozíciu,“ píše Motorsport.com.

„Neuvažuje sa pritom o návrate praxe, podľa ktorej majú samotní komisári povedať jazdcovi, aby prepustil pozíciu, čo bolo štandardom do roku 2022,“ uviedol britský portál.