logo F1online.sk

Wolff vníma prehru s vlastným zákazníkom pozitívne: S naším motorom sa dá vyhrať

Lando Norris a George Russell
© LAT Images/McLaren
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 5. 2024

Rovnaký motor, diametrálne odlišný výsledok. Pre Mercedes je to smutné pomyslenie, ale v posledných rokoch si už trochu zvykol na porážky v súbojoch s vlastnými zákazníkmi. Aj keď vlani obsadil tím v Pohári konštruktérov celkové druhé miesto, často prehrával v priamom porovnaní s Aston Martinom či McLarenom. Tento trend sa preniesol aj do ročníka 2024.

Stajňa z Wokingu má v úvode novej sezóny jednoznačne najrýchlejšie auto s motorom Mercedes. Na body momentálne vyhráva nad svojím dodávateľom pomerom 124:64, čo je skutočne nezanedbateľný rozdiel. Po pretekoch v Miami vedia v Mercedese so stopercentnou istotou, že ich motor je stále víťazný. Problém sa teda skrýva inde.

„Od minulého leta urobili obrovský krok vpred. Vyhrali s motorom Mercedes po priamom súboji na trati, čo je pre nás veľmi dôležité. Vidíme, že môžeme urobiť takéto pokroky, keď prídeme so správnymi vylepšeniami a odvedieme dobrú prácu,“ vyhlásil pred novinármi Wolff.

Môžu, ale skutočnosť zatiaľ vyzerá dosť odlišne. Aj keď Mercedes v tomto roku ukázal záblesky dobrej výkonnosti, jeho najlepším umiestnením zostáva jedno piate miesto. Aj keď v úvode ročníka vládol v tíme optimizmus a monopost W15 vykazoval určité známky zlepšenia, doterajší priebeh ročníka je aj podľa Wolffa dosť bolestivý.

„Auto je veľmi silné v rýchlych zákrutách. Zlepšila sa aj jazda s ním, aj keď nie je na úrovni ostatných tímov,“ priznal Wolff. Auto však vykazuje jednu veľkú slabinu, ktorú má v podstate spoločnú s majstrovským Red Bullom.

„Monopost jednoducho nezatáča v pomalých zákrutách. Nechcete auto, ktoré je rýchle len v pomalých alebo len v rýchlych zákrutách, ale potrebujete oboje. Vedie nás to však správnym smerom. Bola to pre nás bolestivá krivka učenia a nie je na tom nič uspokojujúce, ale v súčasnosti to vyzerá o niečo povzbudivejšie,“ tvrdí Wolff.

Súvisiace články