logo F1online.sk

Nefunkčný upgrade? Aston Martin v Miami zahodil nové zadné krídlo s nižším odporom

Fernando Alonso
© Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 5. 2024

Zopakuje sa trend z minulého roka? Aston Martin má za sebou najhorší víkend v doterajšom priebehu sezóny. Prehra s RB a vyrovnaný súboj s Alpinom by mal byť pre tím budíčkom, keďže už vlani sme videli, že vývoj stajne v priebehu ročníka zaostával a blúdil. Dvojnásobne to platí, keď inžinieri v Miami zahodili novú špecifikáciu zadného krídla.

To malo byť podľa prepočtov tímu najlepšou voľbou pre usporiadanie okruhu v Miami. Inžinieri sa však mýlili. Hoci v tréningu nasadili nové zadné krídlo, pred kvalifikáciou prešli ku konvenčnejšiemu usporiadaniu. Aston Martinu to však príliš nepomohlo, keďže nasledoval výsledkovo najhorší víkend v doterajšom priebehu sezóny.

„Rozhodnutie bolo založené skôr na správaní pneumatík,“ vysvetlil šéf stajne Mike Krack. „Keď sa príliš kĺžete, tak hráte hru pri ktorej vymieňate prítlak za maximálnu rýchlosť. V technickej kancelárii prebieha nikdy nekončiaca diskusia, či zvyšovať prítlak, alebo ho znižovať.“

„Jazdci majú svoj názor a my sme sa rozhodli. Keby sme začali znovu, možno by sme si zvolili inak, ale veľkosť zadného krídla nebola koniec koncov rozhodujúcim faktorom,“ dodal Luxemburčan.

Zadné krídlo však v skutočnosti bolo ústredným bodom posledného balíka vylepšení. Aj keď nešlo ani zďaleka o taký významný upgrade, ako priviezol McLaren, stále ide o nemalé sklamanie. Zmeny sa týkali aj nižšie položeného priečneho krídla, ktoré je predmetom veľkého záujmu inžinierov v období po zavedení nových predpisov. Tím však nasadil všetky tieto riešenia len v tréningu.

Na konci utrápeného víkendu odchádzal Aston Martin len s dvoma bodmi zásluhou Fernanda Alonsa. Ten si ich musel tvrdo vybojovať v súboji s Estebanom Oconom. Po pretekoch sám priznal, že celý víkend nejazdil dobre.

„Tvrdo vybojované dva body v pretekoch, ktorým dominovala pozícia na trati a premávka,“ zhodnotil nedeľu v podaní svojho tímu Krack. „Ublížilo nám naše postavenie na štarte. V prípade Fernanda sme sa rozhodli pre priamočiaru stratégiu s jednou zastávkou. Načasovanie virtuálneho safety caru nám v tomto prípade pomohlo, keďže prebrzdil svoje tvrdé pneumatiky. Nakoniec sa mu podarilo posunúť na deviate miesto.“

„V Lancovom prípade sme možno zastavili trochu priskoro. Pokúšali sme sa o undercut na Cunodu, ale už sa mu nepodarilo získať späť pozíciu na trati, ktorú tým stratil. Pred začiatkom európskej časti sezóny sa z toho poučíme,“ sľúbil Krack.