Verstappen s kužeľom “testoval odolnosť” monopostu, Pérez mu zas poškriabal difúzor
Max Verstappen dorazil do cieľa na druhej priečke, čo nie je z pohľadu rozbehnutého trojnásobného šampióna ideálny výsledok. Keď však zbadal opakované zábery z prvej zákruty, určite si vydýchol a ďakoval nebesiam aj za takúto nedeľu. Po pretekoch priznal, že Pérez si v prvej zákrute označkoval jeho auto.
Sergio Pérez sa v prvej zákrute pokúsil zaútočiť. Na vnútrajšku však nemal žiadnu priľnavosť a v kokpite očividne ani formulovú kalkulačku, podľa ktorej by prepočítal svoj brzdný bod. Krížom cez trať preletel ako lev, ktorý nestihol včas zareagovať na náhlu zmenu smeru svojej koristi. Pérezovou korisťou, zdalo sa, mohol byť jeho tímový kolega Max Verstappen.
Holandský pretekár vraj zaregistroval, čo sa udialo za ním, no podľa záberov spred pódiovej ceremónie mu celkom nedošlo, aké to bolo skutočne tesné. “Áno, veľmi dobre som si to uvedomoval. Keď som zatočil, zbadal som, že prebrzdil,” prezradil Max Verstappen. “A pozrel som si to po pretekoch. Na difúzore som mal škrabanec, takže niečo doň muselo vraziť. Bolo to veľmi tesné. Mohlo sa to skončiť katastrofou aj pre celý tím. Mali sme šťastie.”
Obhajca titulu mal však po pretekoch dobrú náladu a zažartoval si aj na margo odstránenia kužeľa v pätnástej zákrute. Svojim súperom tým očividne trochu okorenil nedeľné preteky, veď ako poznamenal Lewis Hamilton, apex zákruty zrazu nebolo dobre vidieť.
“Nepáčil sa mi, tak som sa ho rozhodol zlikvidovať a zároveň aj preveriť odolnosť nášho predného krídla!” smial sa Verstappen na tlačovej konferencii. “Takže nárazové testy by sme mali hotové. Nie, nedošlo k žiadnemu poškodeniu. Kužeľ bol potom preč pre všetkých, takže v podstate to bolo zadarmo.”
Šéf Red Bullu Christian Horner vyhlásil, že počas nárazu do kužeľa si jeho pilot poškodil podlahu, pričom použil prívlastok “výrazne”. Azda na obrubníkoch, ktoré v tej zákrute sú… “Ja som nič necítil, takže neviem. Možno už bola poškodená. Neviem. Trafil som tú vec a potom som mal rovnakú rýchlosť, takže som nevedel, či mám poškodenie.”
Už v serióznejšom duchu sa Max Verstappen pristavil pri tom, čo sa dialo po odchode Bernda Mayländera z trate: McLaren bol v priamom porovnaní síl rýchlejší. “Nebyť toho bezpečnostného vozidla, bol by to boj až do cieľa. Myslím, že medzi nami bolo nejakých sedem alebo osem sekúnd, takže sme boli pred ním. Oni však boli rýchlejší, takže nás čaká práca. Dnes to nebol náš deň, ale aj to sa môže stať.”