logo F1online.skF1online.sk

Aj Hondu prekvapilo, že Red Bull sa rozhodol pre zmenu konceptu

Max Verstappen, Red Bull zozadu
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík28. 4. 2024

Keď sa nový Red Bull RB20 prvýkrát objavil na verejnosti, mnohým od prekvapenia spadla sánka. Jeho predchodca RB19 bol natoľko dominantný, že tvorcovia monopostu nepotrebovali žiadne zásadné zmeny. Boli však odvážni a prišli s úplne odlišnou filozofiou. Prekvapení zostali nielen fanúšikovia, ale aj dodávateľ pohonných jednotiek.

Toto je predposledná sezóna Hondy s Red Bullom. Keďže stajňa z Milton Keynes má s japonskou automobilkou továrenskú dohodu, musí svoj motor prispôsobovať podľa požiadaviek Red Bullu. Ten sa rozhodol pre agresívne zmeny, ktoré sa nakoniec vyplatili.

Zmeny sa týkali aj inštalácie a architektúry pohonnej jednotky Honda. „Veľmi nás prekvapilo, keď sme pri tohtoročnom monoposte RB20 videli toľko zmien,“ povedal prezident Honda Racing Corporation Kodži Watanabe v rozhovore pre Motorsport.com. „Minulý rok sme spolu vyhrali 21 z 22 pretekov, ale napriek tomu sa rozhodli pre zmenu konceptu. Je to neuveriteľné!“

„Mali na nás mnoho požiadaviek, aby sme prispôsobili motor novému konceptu RB20. Keď sme RB20 videli naživo, veľmi nás prekvapili všetky tie zmeny,“ povedal Japonec.

To však nebolo všetko. Aj keď je vývoj súčasnej generácie pohonných jednotiek zmrazený, existuje množstvo ciest, ako môžete urobiť krok vpred. Napríklad zlepšením spoľahlivosti môže váš motor bežať dlhšie s výkonnejším motorovým režimom. „Samozrejme, nemôžeme zvýšiť výkon, ale môžeme prispôsobiť motor novému monopostu,“ vysvetlil Watanabe.

„Okrem toho môžeme zlepšiť spoľahlivosť. Práve to sme urobili počas uplynulej zimy. Red Bull tak získal väčšiu voľnosť pri návrhu a tvorbe aerodynamického konceptu. Mohli sme zmeniť polohu chladičov, olejových chladičov atď. Vlani sme niekedy riskovali poškodenie pohonnej jednotky. Nakoniec to nebol veľký problém, ale chcete minimalizovať riziko. Preto sme vyvinuli maximálne úsilie, aby sme tento rok ešte zlepšili spoľahlivosť motora,“ povedal Watanabe.

Súvisiace články

Diskusia