logo F1online.sk

Alonso bráni Strolla: Lancova analýza a spätná väzba je pre nás rozhodujúca

Fernando Alonso a Lance Stroll
© Twitter/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 4. 2024

Japonský víkend priniesol ďalšiu vlnu kritiky na adresu Lanca Strolla. Kanadský pretekár v Suzuke opäť zlyhal, kým jeho tímový kolega Fernando Alonso bojoval s McLarenmi a Mercedesmi na hranici najlepšej päťky. Je prostý fakt, že Aston Martin by bol na celkovom štvrtom mieste, keby Stroll podával aspoň priemerné výkony. Jeho tímový kolega ho však tvrdošijne bráni.

Alonso sa v priebehu minulej sezóny opäť vytasil so svojím tradičným spôsobom komunikácie, keď kanadského pretekára vychvaľoval a vynášal do nebies. Dokonca o ňom povedal, že „raz bude viesť tím“. Nuž, keby to tak bolo už dnes, vzhľadom na výsledky by sme Aston Martin zaradili niekam do stredu poľa.

Podľa slov španielskeho matadora to však nie je také jednoduché. „Nemyslím si, že tím stavia auto okolo mňa. Lance a ja sa snažíme čo najviac pomôcť pri vývoji. Povedal by som, že v niektorých podmienkach máme odlišné jazdecké štýly,“ povedal Alonso novinárom v Šanghaji.

„Myslím si, že Lance je v porovnaní so mnou citlivejší na niektoré veci, čo je pre tím veľmi dôležité. Lancova analýza a spätná väzba je pre nás rozhodujúca pre zlepšenie auta. Ja som málo citlivý na niektoré veci, čo nie je dobré,“ pokračoval Alonso, čím svoju prednosť označil vlastne za nevýhodu.

„Obaja sa snažíme pomôcť Aston Martinu čo najviac a povedal by som, že obaja sa posúvame rovnakým smerom a obvykle sa dopracujeme k rovnakému nastaveniu. Sme schopní dospieť k rovnakým záverom, aj keď možno iným spôsobom, a podľa mňa sú tieto dva rozdielne štýly dobré pre celý Aston Martin,“ dodal Alonso.

Asi nenájdeme na štartovom rošte jazdca, ktorý by mal takú schopnosť jazdiť nad možnosti auta ako Fernando. Svojím nadaním dokáže prekonať problémy monopostu a vďaka nemu to vyzerá, že žiadne nemá. Myslí si to aj Alonso, ktorý však jedným dychom dodáva, že to nie je vždy výhoda.

„Občas dokážem prekonať problémy auta a to je niekedy dobré, lebo môžem vždy a všade vyťažiť z monopostu 90 percent potenciálu. Keď však chcem dosiahnuť 100 percent, niekedy to nedokážem bez pomoci môjho tímového kolegu pri hľadaní špeciálnych detailov nastavenia alebo pri problémoch s vyvážením. Myslím si teda, že jeden druhému pomáhame v rôznych ohľadoch,“ povedal Alonso.

Súvisiace články