logo F1online.sk

Vowles po nehodách upozorňuje, že vylepšení bude menej. Komponenty chce zrecyklovať

Zničený monopost Logana Sargeanta, zničené predné krídlo Williamsu
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala9. 4. 2024

Williams má za sebou ťažký vstup do sezóny, no jeho vyhliadky nie sú o nič lepšie. Vzhľadom na rozsiahle škody po početných nehodách a taktiež pre chýbajúce náhradné šasi hrozí, že na to doplatí aj po stránke výsledkov. Britský tím bude podľa Vowlesa zachraňovať, čo sa dá, no negatívny efekt sa dostaví.

Alexovi Albonovi sa “podarilo” poškodiť už dve šasi Williamsu. V Austrálii po vlastnej chybe a v Suzuke po pretekovom incidente, v ktorom bol však nevinne. Okrem toho nesmieme zabudnúť na Sargentovu nehodu z tréningu. Sezóna Williamsu sa premenila na demoličné derby.

Šéf tímu James Vowles po víkende prezradil, ako je na tom Albonovo šasi zo Suzuky. “Vyzerá to tak, že sa opäť poškodila pravá predná strana. Samozrejme, je to úplná náhoda, ale uvidíme, aké je to vážne, keď sa vráti do továrne. Mne sa však zdá, že by sa to malo dať opraviť, no videl som to len na fotkách.”

“Posledné dva týždne boli ťažké. Myslím si, že každý tím by zasiahli tri takéto veľké nehody, ktoré by úplne vyčistili vaše zásoby vybavenia. V priebehu celej sezóny sa s tým viete vyrovnať, ale v rozmedzí pár pretekov je to ťažké. Dôsledok toho bude taký, aký by ste očakávali,” veľavravne odkázal bývalý hlavný stratég Mercedesu.

To v preklade znamená, že Albon so Sargeantom budú čakať na nový balíček o čosi dlhšie. Továreň totiž musí presunúť výrobné kapacity inam. “V zákulisí vyrábame náhradné diely tak rýchlo, ako je to možné. V konečnom dôsledku to však bude mať dopad na výkonnosť: Nedokážeme priniesť toľko vylepšení. Žiaľ, poškodili sa nám novinky, ktoré sme mali nasadené na monoposte, takže budeme musieť tieto zásoby doplniť a opäť sa rozbehnúť.”

Netreba zabudnúť na to, že platí rozpočtový strop a náklady na opravu monopostov sú jeho súčasťou. To však nie je primárny problém Williamsu. Najskôr treba mať dosť komponentov, aby vôbec mal na čom pretekať. “Dúfame, že niektoré z tých súčiastok dokážeme zrecyklovať, no sú v podstate zničené.”

Vowles napriek tomu vidí pozitíva. “Myslím si, že najdôležitejšie je, že jedna z najsilnejších stránok tejto organizácie je jej vytrvalosť. Za posledných desať rokov si toho dosť preskákala. Pozbierame sa a opäť ju postavíme na nohy.”

Šéfa tímu povzbudzuje viacero vecí. “Povzbudilo ma, že Logan v pretekoch bojoval s ostatnými okolo seba a na rovnako starých pneumatikách ich predbiehal. Povzbudzuje ma to, že náš pretekový balík nie je zlý.”

“V Melbourne sme na tom neboli tak, ale tu sme sa pohybovali okolo tých pozícií. Je to nesmierne tesné v podstate od RB, od nás až po Alpine. Medzi týmito stajňami nie je v podstate žiadna medzera. Povzbudzuje ma, že sa opäť pozbierame a v Číne sa vrátime v plnej poľnej,” doplnil.