logo F1online.sk

Williams už túto chybu asi nikdy nezopakuje. Albonovo šasi sa opäť poškodilo

Nehoda Alexa Albona
© X/F1
Milan Kubala
Milan Kubala7. 4. 2024

Williams je opäť v problémoch. Po nehode Daniela Ricciarda s Alexom Albonom si budú musieť pracovníci továrne v Grove opäť vyhrnúť rukávy. Čaká ich totiž ďalšia oprava poškodeného šasi.

Veľká cena Japonska sa pre Alexa Albona skončila už po troch zákrutách. V nájazde do nej si totiž thajsko-britský pilot všimol na pravej strane od Daniela Ricciarda priestor a ako správny pretekár sa pokúsil ho využiť. Táto rada Ayrtona Sennu mu však nepomohla.

Daniel Ricciardo si ho na pravej strane nevšimol a keď si to Albon uvedomil, už bolo neskoro. Nestačilo ani šliapnuť na brzdu. Pravým kolesom sa dostal na trávnik, ľavým zas do monopostu Racing Bulls.

Nasledoval pomerne tvrdý náraz do bariér z pneumatík, počas ktorého sa poškodilo aj Albonovo šasi. Tím ho tak bude musieť poslať do továrne v Grove na opravu. Má jedno šťastie, že Veľká cena Číny je na programe už o dva týždne, no celkom bez následkov to určite nebude.

Za predpokladu, že sa šasi vôbec bude dať opraviť — v opačnom prípade bude Williams v Číne jazdiť s jediným autom —, nie je vylúčené, že bude nutné odložiť plánované nasadenie tretieho šasi a azda aj niektorých vylepšení.

Šéf tímu James Vowles už v piatok informoval o tom, že Williams vycestuje do Číny bez náhradného šasi. K tomu treba prirátať Sargeantovu a Albonovu nehodu a je nám jasné, že to nevyzerá dobre.

“Tretie šasi nebudeme mať k dispozícii až do Miami,” uviedol v piatok James Vowles. “Ak dáte dokopy všetky dostupné zdroje v továrni, tak dokážete pripraviť kompletné šasi v priebehu ôsmich až desiatich týždňov. To však platí, keď sa dostanete k tretiemu šasi. Tie prvé vám zaberú viac času, kým si zvyknete na tento proces.”

Williamsu to nebude trvať avizovaných osem týždňov. “Je jasné, že na tom nepracuje celá organizácia. Zároveň s tým pracujeme na náhradných dieloch a vylepšeniach. My sme nikdy nemali v úmysle sem doraziť bez tretieho šasi. Naším zámerom bolo mať tri šasi už na začiatku roka.”

“Toto je dôsledok preťaženia systému, komplexnosti auta a objemu vecí, ktoré sa snažíme vyrobiť,” pokračoval Vowles, ktorý už dlho nezažil, že by jeho tím na prvých veľkých cenách nemal náhradné šasi. Naposledy v roku 2009, keď pracoval v majstrovskom Brawne. On mal však akceptovateľnú výhovorku; bola to vôbec prvá sezóna nových pravidiel a pre Brawn to bola prvá sezóna v F1.

“Z hľadiska komplexnosti je to enormné. Šasi sa skladá z tisícov a tisícov súčiastok, ktoré sa snažíte dať dokopy v ten istý čas,” dodal šéf Williamsu.