logo F1online.sk

Zvláštna penalizácia nezmení môj prístup k pretekaniu, sľubuje Alonso

Fernando Alonso
© LAT/Aston Martin
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík4. 4. 2024

Penalizácia Fernanda Alonsa na Veľkej cene Austrálie rozdelila formulovú verejnosť. Niektorí ju považujú za príliš prísnu a Španiel by ju vraj nikdy nedostal, keby George Russell neskončil v bariére. Jednoznačný názor na rozhodnutie komisárov nemali na štvrtkovej tlačovej konferencii v Suzuke ani samotní piloti. Sám previnilec však sľubuje, že tento „zvláštny“ trest nijako neovplyvní jeho prístup k pretekaniu.

Za agresívnu obranu prišiel dvadsaťsekundový trest. Aj keď Alonso najprv skúšal novinárov a verejnosť presvedčiť o technických problémoch na jeho Aston Martine, napokon sa rozhodol skončiť s pretvárkou a teraz nijak neskrýva, že išlo jednoducho o agresívnu obranu, ktorá je podľa neho v poriadku.

„Bolo to jasné a podľa mňa je to stále jasné. Penalizácia v Melbourne ma trochu prekvapila,“ povedal Alonso novinárom v Japonsku. „Nič sa s tým však nedá robiť. Musíme to akceptovať, posunúť sa ďalej a sústrediť sa na tento víkend.“

„Nepovedal by som však, že to príliš zmení môj spôsob jazdy a môj prístup k pretekaniu. Nemáte povinnosť jazdiť 57 kôl rovnakým spôsobom. Niekedy spomalíme, aby sme šetrili palivo, pneumatiky alebo dobíjali batérie; niekedy vchádzame do zákruty pomaly, aby sme dali autu za nami DRS, čo sa vám niekedy zíde,“ vysvetľuje Alonso.

„Všetko sú to celkom normálne veci. Takto to bolo, je a navždy bude vo svete motoršportu. Máme tu penalizáciu, pravdepodobne výnimočnú, ktorá už nikdy nebude udelená,“ vyhlásil presvedčivo španielsky matador.

Aj keď málokto veril Alonsovým počiatočným výhovorkám o problémoch s batériou či plynovým pedálom – na tlačovke v Japonsku už neboli relevantné –, rovnako málokto veril komisárom, že Russellova nehoda nemala vplyv na konečné rozhodnutie. Aj Alonso odpovedal jednoznačne na otázku, či by bola záležitosť ignorovaná, keby pilot Mercedesu neskončil v bariére.

„Na sto percent áno,“ vyhlásil. „Keby sa to stalo v Abú Zabí, kde sú asfaltové výjazdové zóny, tak by sa George vrátil na trať a pokúsil by sa ma dostať v nasledujúcom kole, alebo na ďalšej rovinke, a nebol by to žiadny problém.“

„Myslím si, že problémom je šiesta zákruta v Austrálii, ktorá nie je práve najbezpečnejšia. Vlani tam havaroval Alex Albon, v tomto roku taktiež a poškodil si šasi, nehodu tam mal vo Formule 2 aj Dennis Hauger. Toto je podľa mňa dôležitejšia vec, ktorú treba zmeniť pre nasledujúci rok. Bol to najtvrdší trest za celú sezónu, čo je zvláštne, ale najväčším problémom beztak zostáva, že som ho vôbec dostal,“ odkázal Alonso.