logo F1online.sk

Cardile vyzdvihol progres Ferrari za dvanásť mesiacov: Potvrdili sa naše očakávania

Carlos Sainz a Charles Leclerc
© Twitter/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík20. 3. 2024

Na jednej strane tu máme Mercedes, ktorý je na začiatku sezóny zmätený zo správania svojho monopostu; na druhej tu máme Ferrari, ktoré podľa slov svojho technického riaditeľa správne predikovalo dokonca aj slabiny nového monopostu SF-24. Podľa Enrica Cardileho výkony auta potvrdzujú zistenia, ktoré tímu boli známe pred štartom sezóny. Ferrari však stále potrebuje urobiť krok vpred.

Scuderia sa na začiatku sezóny etablovala ako druhý najrýchlejší tím na rošte. Red Bull dominuje a dvakrát získal double, v oboch prípadoch však Maxa Verstappena a Sergia Péreza doplnil na pódiu pilot Ferrari. V Maranelle si v zime očividne urobili domáce úlohy lepšie než Mercedes a McLaren.

Stajňa z Brackley priznáva, že nenachádza výkonnosť tam, kde by podľa počítačov a simulácií mala byť. Podľa technického riaditeľa Ferrari Enrica Cardileho v Maranelle podobné problémy nemajú. „Po dvoch pódiových umiestneniach môžeme byť spokojní s krivkou progresu monopostu SF-24 v porovnaní s minuloročným autom,“ povedal pre oficiálne stránky Ferrari.

„Na predsezónnych testoch a prvých dvoch pretekoch sezóny sme videli pozitívne signály v porovnaní s minuloročným vývojom. Samozrejme, chceme dosahovať lepšie výsledky ako dve tretie miesta. Aj keď sme porazili ďalšie top tímy, Red Bull je naďalej rýchlejší ako my. Stále to teda nie je dosť dobré a čaká nás ešte veľa práce!“ vyhlásil Cardile.

„Výkony na prvých dvoch podujatiach ukázali dobrú koreláciu so simuláciami, čo je určite pozitívne. Povedzme, že nás nepostihli žiadne prekvapenia. Obmedzenia, ktoré sme videli v továrni, sa potvrdili aj na trati. Dnes máme celkom jasný obraz o tom, kde spočívajú slabé miesta monopostu, počnúc degradáciou pneumatík a vyvážením,“ pokračoval technický riaditeľ Ferrari.

„Prvé dve podujatia nám potvrdili vývojový smer a tiež nám stanovili priority. V továrni sa preto sústredíme na rýchle zlepšenie výkonnosti vo veternom tuneli a usilovne pracujeme na tom, aby sme čo najskôr priniesli vylepšenia na trať. Medzitým sa budeme snažiť čo najlepšie využiť balík, ktorý máme k dispozícii,“ ubezpečil Cardile.

Ako sme uviedli, Ferrari začalo minulú sezónu veľmi nelichotivo. Sám šéf technického oddelenia priznal, že minuloročný monopost bol vlani v marci až štvrtý najrýchlejší. Progres teda nastal, ale všetkých beztak najviac zaujíma, či sa niekomu konečne podarí ohroziť dominantný Red Bull.

„Pred prvým voľným tréningom sezóny je vždy ťažké získať reálnu predstavu o tom, aké je rozloženie síl na štartovom rošte, pretože každý tím má prehľad len o svojej vlastnej práci. Sme len na začiatku veľmi dlhej sezóny a bude nevyhnutné auto zlepšovať dostatočným tempom,“ hovorí Cardile.

„Vlani sme videli, že rozloženie síl sa môže meniť, takže sa tímy môžu posúvať dopredu a prepadať dozadu. My sme začali rok ako štvrtý najrýchlejší tím a nakoniec sme bojovali o celkové druhé miesto. V nasledujúcich mesiacoch je teda naším jediným cieľom dobehnúť aktuálnych lídrov,“ odkázal technický riaditeľ Ferrari.

Súvisiace články