Honda má nad ostatnými výhodu, môže pracovať svižnejšie, teší sa Cardile


V Aston Martine veria, že pred rokom 2026 majú dobre rozdané karty. Potomok bývalej Force Indie, ktorá bola známa tým, že aj za málo peňazí hrala veľa muziky, má teraz k dispozícii prakticky všetko, čo potrebuje na zisk majstrovského titulu. Jednou z ťažiskových výhod bude vlastná pohonná jednotka, na ktorú sa v Aston Martine veľmi tešia.
Honda síce pôvodne rátala so svojím odchodom z Formuly 1, no dnes je všetko inak. Namiesto odchodu predĺžila spoluprácu s Red Bullom, ktorému mala podľa predchádzajúcej dohody len prevádzkovať motory, a úspech jej zachutil tak veľmi, že sa spojila s Aston Martinom.
Aston Martin bude jediným odberateľom japonskej automobilky, čo jej podľa bývalého technického riaditeľa Ferrari Enrica Cardileho umožňuje “zabrať viac” ako konkurencii. “Na jednej strane sa počas vývoja snažia uspokojiť len naše požiadavky,” pustil sa do vysvetľovania v podcaste Beyond the Grid. “Nemusia teda hľadať žiadne kompromisy medzi rôznymi požiadavkami.”
Továrenský tím sa vždy snaží uprednostniť svoj vlastný projekt, no na druhej strane nemôže zákazníkom len odovzdať hotový kus pohonnej jednotky a odkázať im, aby si s ním poradili. Súčasťou motorových kontraktov je aj istá spolupráca napríklad na integrácii agregátu, na čo treba pri vývoji pamätať.
“Na druhej strane môže vo vývoji o čosi viac zabrať, pretože pohonnú jednotku poskytuje len jednému tímu,” pokračoval 50-ročný absolvent leteckého inžinierstva. “Množstvo vyrobených kusov je preto menšie ako pri viacerých tímoch. Umožňuje im to viac zatlačiť na vývoj.”
Výroba všetkých komponentov navyše trvá istý čas a napríklad Mercedes musí nielen na štart sezóny, ale už na januárové predsezónne testy pripraviť dostatok motorov pre seba, McLaren, Williams aj Alpine. V prípade Aston Martinu teda stačí sfinalizovať podobu motorov o niečo neskôr.
Zaujímavosťou tiež je, že podľa Cardileho sa Honda rozhodla poriadne tvrdo zaútočiť. “Od môjho príchodu sa koncentrujem na šasi, takže okrajovo vidím aj prácu Hondy. Prekvapuje ma jej odhodlanie a aký agresívny prístup zvolila.”
“Sú veľmi otvorení spolupráci a splneniu našich požiadaviek ohľadom šasi. Ja sa však plne koncentrujem na vývoj šasi, nie na pohonnú jednotku,” podotkla stále relatívne čerstvá posila Aston Martinu.







