logo F1online.sk

Sauber má nové vybavenie na pitstopy, priznáva problémy so skríženými maticami

Valtteri Bottas v boxoch pri výmene pneumatík
© LAT/Sauber Media Hub
Milan Kubala
Milan Kubala13. 3. 2024

Za nami sú dve veľké ceny novej sezóny a Sauber už má na konte dva pitstopy s kategórie “nekonečných”. Švajčiarska stajňa priznáva, že nové vybavenie mechanikov má stále svoje muchy. Na ich odstránení už usilovne pracuje.

Valtteri Bottas je z hľadiska dlhých pitstopov rekordérom, keď mechanikom počas VC Monaka 2021 trvalo 43 hodín, kým mu vymenili pravú prednú pneumatiku. V Sauberi sa rozhodli Fínovi oživiť staré spomienky a v Bahrajne mu menili pneumatiky takmer 50 sekúnd.

V Saudskej Arábii dostal čierneho Petra Kuan-jü Čou, ktorý pre podobný problém stratil približne 25 sekúnd a napokon obsadil poslednú osemnástu priečku.

“Je dôležité povedať, že nešlo o chybu mechanikov, oni odvádzajú naozaj dobrú robotu,” uviedol pre motorsport.com Alessandro Alunni Bravi, šéf Sauberu. “Vieme, že máme problém. Rovnaký problém sme mali v Bahrajne na Valtteriho aute a teraz na Čouovom.”

“Preskúmali sme ho a pracujeme na tom, aby čím skôr došlo k náprave. Robíme revíziu súčiastok, aby sa v nasledujúcich pretekoch problém nezopakoval,” zdôraznil 49-ročný Talian.

Boj v druhej polovici Pohára konštruktérov bude v tejto sezóne tesný. Posledných päť tímov zatiaľ nazbieralo len jeden jediný bod, ktorý môže mať cenu zlata. Sauberu preto príde vhod, že cez zimu si dal za cieľ zefektívniť prácu mechanikov pri zastávkach a ušetriť čas, no systém ešte potrebuje doladiť.

“Máme nové vybavenie, pre všetky časti máme nový dizajn,” prikývol Alunni Bravi. “Niečo bude treba zdokonaliť. Vo všetkých oblastiach pracujeme komplexne, aby sme mali konzistentné a rýchle pitstopy, a vyhli sa problémom. Pre nás je to životne dôležité, pretože na posledných dvoch pretekoch sme mali problém.”

“Počas pretekov si ho nemôžeme dovoliť, pretože auto má potenciál na body. Túto príležitosť sme v Bahrajne a v Džidde premárnili v dôsledku tohto problému. Je to chyba na našej strane, ktorú sme preskúmali. Pracujeme na jej náprave,” ubezpečil zástupca Sauberu.

Na vine sú matice

Pretekový riaditeľ Xevi Pujolar súhlasí so svojím šéfom. Chyby pri zastávkach v boxoch treba odstrániť už pred ďalším súťažným víkendom. “Je jasné, že na tom nie sme tak, ako by sme chceli. Pred Melbourne potrebujeme spraviť ďalšie zmeny, pretože momentálne je to veľmi krehké.”

“S našimi mechanikmi nie je nič, povedal by som, že odvádzajú slušnú robotu. Opäť sme však mali problémy. Treba to preskúmať a pred ďalšími pretekmi to odstrániť, treba byť robustnejší,” uviedol rodák zo Španielska.

Na margo presnej príčiny pomalých pitstopov ešte dodal: “Spôsobujeme skríženie matice. Keďže pri tom treba maticu vymeniť, trvá to nejaký čas.”