logo F1online.skF1online.sk

Sauber rok nebodoval: Musíme zrýchliť náš progres, priznáva Alunni Bravi

Valtteri Bottas
© Getty Images/RB Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík9. 10. 2024

Minuloročná Veľká cena Kataru sa uskutočnila 8. októbra 2023. Valtteri Bottas a Kuan-jü Čou finišovali nedeľné preteky na ôsmom, resp. deviatom mieste. Sauber vtedy (ešte pod hlavičkou Alfy Romeo) bojoval o celkové siedme miesto v šampionáte s Williamsom, Haasom a AlphaTauri. V posledných dvanástich mesiacoch však zažil prudký pád a dnes ide o s prehľadom najpomalší tím na štartovom rošte.

Piloti Sauberu bodovali naposledy vlani v Katare, takže dnes je to už viac ako rok, čo čakajú na umiestnenie v najlepšej desiatke. Jedenáste miesto Kuan-jü Čoua na otváracích pretekoch v Bahrajne zostáva najlepším výsledkom tímu v tomto roku a treba povedať, že Sauber sa v jeho priebehu zhoršoval.

Dnes je stajňa z Hinwilu jednoznačne najväčším outsiderom na rošte a už len postup do Q2 je v prípade Bottasa či Čoua hodnotené ako úspech. To je veľmi zlá správa pre Audi, ktoré chce pretvoriť Sauber na svoj továrenský tím, ale v súčasnosti pôsobia v Hinwile absolútne beznádejným dojmom. Stajňa sa pretvára za pochodu, ale pri pohľade na konkurenciu je otázne, či sa pretvára dostatočne rýchlo.

„V posledných osemnástich mesiacoch sme boli svedkami zmeny manažérskych štruktúr v Sauberi aj v Audi,“ povedal médiám zástupca tímu Alessandro Alunni Bravi. „Povedal by som, že práve prebieha jasná revízia projektu a zosúladenie úloh podľa stanovených cieľov.“

„Vždy som bol presvedčený, že výzva vo Formule 1 je celkom odlišná od akejkoľvek ďalšej motoristickej disciplíny. Samozrejme, že nás pri dobiehaní súperov čaká veľa práce. Musíme zrýchliť nábor nových ľudí, musíme zrýchliť prácu na zariadeniach, technológií a nástrojoch. To však dobre vieme,“ dodal Alunni Bravi.

Kľúčovými posilami tímu sa v ostatných mesiacoch stali nový technický a prevádzkový riaditeľ Mattia Binotto a nový šéf stajne Jonathan Wheatley. Obaja majú s týmto biznisom bohaté skúsenosti a obaja sa budú zodpovedať priamo šéfovi Audi Gernotovi Döllnerovi, ktorý sa v projekte taktiež aktivizoval. Nie je to však len otázka vedenia, tím potrebuje nových zamestnancov na všetkých stupňoch a potrebuje zmodernizovať svoje zariadenia na úroveň skutočného továrenského tímu.

„Myslím si, že už presnejšie chápeme, čo potrebujeme – nielen čo potrebujeme zlepšiť, ale tiež ako sa stať víťazným tímom,“ povedalAlunni Bravi. „So skúsenosťami Mattiu Binotta a odhodlaním Gernota Döllnera máme jasnú víziu o trajektórii, ktorú tento tím potrebuje.“

„Pozrite sa na investície McLarenu a ich nový veterný tunel; pozrite sa na prácu v Aston Martine v posledných vyše troch rokoch, majú novú továreň, nový veterný tunel, nový simulátor a zvýšili počet zamestnancov – najnovšie prišiel aj Adrian Newey. Nie je to len o tom, že Sauber sa potrebuje zlepšiť, aby sa stal továrenským tímom, ale vo Formule 1 sa vývoj a zlepšovanie nikdy nezastaví. Týka sa to všetkých oblastí, ľudí aj technológie, a my na to musíme reagovať,“ dodal Alunni Bravi.

Súvisiace články

Diskusia