logo F1online.sk

Nelegálne predbiehal a potom zdržoval. RB chce hovoriť s FIA o nešportovom správaní Haasu

Kevin Magnussen pred Júkim Cunodom
© LAT Images/Haas
Milan Kubala
Milan Kubala10. 3. 2024

Kevin Magnussen v sobotu odviedol kvantum čiernej roboty pre svojho tímového kolegu, keď pred jeho zastávkou v boxoch zdržoval celý vláčik monopostov za sebou. Už aj toto správanie stojí za zváženie, či patrí do kategórie športového, no tím Racing Bulls namieta v prvom rade niečo iné.

Haasu sa zíde každý bod. Keď sa Nico Hülkenberg držal na poslednej bodovanej priečke, americká stajňa sa pokúsila maximalizovať jeho šance na úspešný zápis. Kľúčovú rolu zohral Kevin Magnussen, ktorý v 21. kole predbehol Júkiho Cunodu a úmyselne začal spomaľovať všetkých za sebou.

To by nebol problém, keby Magnussen predbiehal čisto. “Júki v konečnom dôsledku bojoval o desiatu priečku,” podotýka šéf RB Laurent Mekies. “Potom ho predbehol Magnussen, ktorý si za týmto účelom skrátil trať, a následne spomaľoval celý balík, aby svojmu tímovému kolegovi umožnil vytvoriť si dostatočný priestor na zastávku priamo pred nami.”

“Zrazu celý trest pre Magnussena bol bezcenný a Júkimu to zničilo preteky,” skonštatoval sklamaný Francúz, ktorého tím chce celú vec prebrať aj s Medzinárodnou automobilovou federáciou.

Pretekový riaditeľ stajne Alan Permane priznal, že taktika Haasu sa len ťažko dá akceptovať. Cieľom rozhovorov s FIA bude zabezpečiť, aby sa nič podobné nezopakovalo. “Magnussen úmyselne vyšiel mimo trať, aby sa dostal pred Júkiho. Potom ho spomaľoval o dve sekundy na kolo, čo Hülkenbergovi, ktorý ešte nezastavil, umožnilo vytvoriť si medzeru a zastaviť pred všetkými autami vzadu.”

“To sa mi nezdá byť správne. Toto je jasná definícia nešportového správania. Som si istý, že my a ostatné tímy o tom budeme hovoriť s FIA s výhľadom na ďalšie veľké ceny,” odkázal 57-ročný Brit.

Kevin Magnussen v pretekoch šikovne využíval svoju batériu na obranu, vďaka čomu držal Cunodu a zvyšok vláčika za sebou. Podľa správnosti však vôbec nemal byť na jeho čele. Komisári mu neudelili desaťsekundový trest z rozmaru.

Azda je načase oprášiť staré-známe tresty prejazdu boxovou uličkou, ktoré si kedysi piloti museli odpykať do troch kôl od oznámenia tejto penalizácie. V tomto prípade by Magnussenova taktika ilegálne predbehnúť súpera a následne ho zdržovať nefungovala. Navyše prejazdom boxovou uličkou by jazdec stratil približne desať sekúnd, čo je po novom nový štandard pri rozdávaní penalizácií.