Preteková rýchlosť je uspokojivá, musíme však popracovať na tej kvalifikačnej, hovorí Shovlin
Mercedes sa po predsezónnych testoch javí byť jedným z ašpirantov na druhé, prípadne tretie miesto v tímovej súťaži. Silnou stránkou monopostu W15 sú podľa šéfa traťových inžinierov Andrewa Shovlina dlhšie pretekové stinty, no po mnohých smeroch je stále čo zlepšovať. Za azda najväčšiu slabinu tímu z Brackley Brit pokladá rýchlosť na jedno kolo.
Mercedes sa na predsezónnych testoch zameral najmä na pretekovú rýchlosť s dôrazom na dlhšie stinty. Keďže po tejto stránke nie je „strieborným šípom“ čo vytýkať, v tréningoch na Veľkú cenu Bahrajnu sa nemecký celok upriami najmä na rýchlosť kvalifikačnú, a teda na oblasť, v ktorej vidí Andrew Shovlina priestor na zlepšenie.
„Stále sa snažíme doladiť nastavenie auta, máme pred sebou ešte dlhú cestu,“ nechal sa počuť šéf traťových inžinierov Mercedesu. „Celkovo sme však spokojní, určite sme spravili pokrok. Čo sa týka pretekového tempa, najsilnejší sa zdáme byť v dlhých stintoch.“
„Potrebujeme sa však zlepšiť v časoch na jedno kolo. Napriek tomu očakávame, že budeme po návrate na trať predvádzať dobré výkony.“
Mercedes zápasil po zmene pravidiel v roku 2022 s poskakovaním a výkyvmi formy. Zatiaľ čo jeden víkend sa ledva umiestnil na bodoch, o týždeň neskôr patril k najrýchlejším autám na trati. Shovlin naznačuje, že monopost W15 by mal byť predvídateľnejší a v tíme vraj presne vedia, čo od neho môžu kedy očakávať.
„S mnohými problémami, s ktorými sme sa borili posledných dvanásť, prípadne dvadsať štyri mesiacov na monopostoch W13 a W14, sme sa, zdá sa, vysporiadali. Je to nesmierne povzbudzujúce,“ poznamenal Shovlin.
Výrazne pozmenený Mercedes si nepochvaľuje iba Shovlin, ale aj Lewis Hamilton. „Jazdiť s ním je oveľa príjemnejšie,“ uviedol sedemnásobný šampión. „Navyše, ešte stále sa môžeme zlepšiť, hoci sa zdá, že Red Bull sa pohybuje v inej lige. Súčasný monopost je však dobrý, myslím si, že je na čom stavať,“ doplnil 39-ročný veterán.