logo F1online.sk

Potrebujeme nájsť ešte veľa času na kolo, znie z Mercedesu

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 2. 2024

Na bahrajnských testoch zaznelo z úst vlaňajších prenasledovateľov Red Bullu mnoho pozitívneho. Ferrari je omnoho konzistentnejšie, Mercedes je oveľa lepšia platforma, McLaren je krok vpred v mnohých oblastiach atď. Takéto reči však verejnosť, ktorá baží po vyrovnanom titulovom boji, môže akurát tak naštvať, keď hneď potom si chlapci odkašlú a povedia, že na Red Bull nemajú. Záverečný rezultát teda pôsobí viac ako pochmúrne.

Aktuálne sa nevedie diskusia o tom, či sa Ferrari, Mercedes alebo McLaren dotiahli, ale aká bude ich strata. Je pekné hovoriť o pozitívach, ale sú to vôbec pozitíva, keď má Red Bull náskok minimálne tri desatiny?

Dobrým príkladom sú v tomto smere aj slová Lewisa Hamiltona, ktorý sa na margo nového monopostu W15 vyjadril povzbudivo, ale vzápätí dodal – a veľmi podobne sa vyjadril napríklad aj Charles Leclerc –, že na víťazstvá to zatiaľ nebude. „Vieme, že nás čaká veľa práce a ešte nie sme tam, kde chceme byť. Pred štartom testov sme to však vedeli,“ vyhlásil sedemnásobný šampión.

„Máme skvelú platformu, na ktorej môžeme stavať. V nasledujúcich dňoch budeme tvrdo pracovať a prejdeme si všetky dáta z predsezónnych testov. Veľmi sa teším na začiatok sezóny. Budeme v dobrej forme,“ sľúbil Hamilton.

Ešte pred dvoma rokmi by tieto slová znamenali bojovať o víťazstvo. Žijeme však v zvláštnej dobe, keď sa za konkurencieschopného považuje aj ten, ktorý nemá na viac ako na druhé či tretie miesto. Spokojnosť už vládne aj so skutočnosťou, že nepostavíte neovládateľné auto, ktoré sa na trati správa nepredvídateľne.

„Sme si vedomí, že je potrebné nájsť ešte veľa času na kolo,“ vyhlásil George Russell. „Pred testami sme však vedeli, že to tak bude. Red Bull vyzerá byť opäť raz veľmi silný.“

„Napriek tomu som presvedčený, že sme v oveľa lepšej pozícii ako pred dvanástimi mesiacmi. Tím v Brackley a Brixworthe odviedol skvelú prácu, aby nás dostal do tejto pozície s autom, ktoré je krokom správnym smerom. Teraz sa musíme sústrediť jednak na to, aby sme z nášho balíka dostali čo najviac, ale tiež mu dodali viac prítlaku, aby sme mohli zmenšiť našu stratu,“ povedal Russell.

Zdá sa, že „byť v oveľa lepšej pozícii ako pred dvanástimi mesiacmi“ je vo Formule 1 nové meradlo spokojnosti. My sme sa však nevedeli ubrániť dojmu, že Mercedes strácal v priemere na Red Bull šesť desatín na kolo. S niečím takým by predsa v tíme ako Mercedes nemala panovať ani čiastočná spokojnosť. Svojimi slovami však zjavne podčiarkol pravý opak aj šéf traťových inžinierov Mercedesu Andrew Shovlin.

„Tím tvrdo pracoval na odstránení problémov s riadením, ktoré boli neoddeliteľnou súčasťou minuloročného monopostu W14. Vyzerá to, že sme mnohé z týchto problémov nechali za sebou, čo je skvelé vidieť. V priebehu testov sme urobili dobré pokroky v našom chápaní auta. Našou úlohou v nasledujúcich dňoch je zozbierať výsledky a zostaviť najlepší balík pred štartom súťažného víkendu,“ povedal Shovlin.

„Nikdy nie je ľahké predpovedať tempo na základe testov, keďže všetky tímy dokážu pomerne efektívne skrývať svoje tempo, keď chcú. Je však jasné, že sme v oveľa lepšej pozícii ako pred dvanástimi mesiacmi,“ zopakoval zjavne mantru celého Mercedesu Shovlin.