logo F1online.sk

Vowles verí, že Williamsu sa podarilo z monopostu vyhnať zlého ducha

Logan Sargeant
© X/Williams
Milan Kubala
Milan Kubala22. 2. 2024

Odhadnúť rozloženie síl na čele štartového poľa nie je také ťažké, ako určiť poradie v jeho strede. Williams bude za svoju referenciu považovať siedmu priečku v konštruktérskom šampionáte, no kam sa z nej posunie? Šéf tímu verí, že inžinierom sa počas zimy podarilo odstrániť tie najväčšie nedostatky auta.

Williams na niektorých pretekoch dokázal prekvapiť, no na iných zastával skôr pozíciu štatistu. Achillovou pätou monopostu FW45 bolo správanie, silnou stránkou zas rýchlosť na rovinkách. James Vowles podporil technické oddelenie v tom, aby nové auto bolo o čosi všestrannejšie.

“Som rád, že vývojom počas zimy sme sa vzdialili od auta, ktoré bolo na niektorých pretekoch konkurencieschopné, ale zároveň bolo aj veľmi zlostné,” povedal médiám na okruhu v Bahrajne James Vowles. “Keď ste v tom aute prebrzdili o pol metra a ocitli ste sa mimo trate, tak ste sa na ňu už v podstate nevedeli vrátiť.”

Williams chcel poľudštiť svoj monopost a zároveň rozšíriť škálu okruhov, na ktorých bude konkurencieschopný. “Namiesto auta, pri ktorom skoro každý vedel predpovedať, kde bude rýchle, máme auto, ktorý by malo byť konkurencieschopné na všetkých 24 pretekoch. Hýbeme sa týmto smerom. Na simulátore sme sa tam určite posunuli.”

Monopost s označením FW46 vyrazil prvýkrát na trať len tento týždeň. Z hľadiska odjazdených kilometrov na súperov stráca, pod čo sa podpísali aj technické problémy. Alexa Albona v stredu spomalil problém s palivovým čerpadlom, vo štvrtok zas Logan Sargeant strávil dlhé desiatky minút v garáži pre zlyhanie brzdného systému.

Vo Williamse veria, že tieto problémy nebudú mať vplyv na nadchádzajúcu sezónu. Treba sa totiž sústrediť na vývoj, ktorý bude opäť kľúčový. Podľa Jamesa Vowlesa môžeme opäť vidieť veľké vývojové kroky, ktoré však budú také časté a v padoku rozšírené, že nemusia výrazne premiešať poradím.

“Smer sa zdá byť správny, no čaká nás ešte veľa práce,” hovorí Vowles. “V celom poli dochádza ku konvergencii, no je jasné aj to, že vývojové tempo je ohromujúce. Dôsledkom je, že v štartovom poli uvidíme veľké kroky, takže ani intenzívny vývoj sa nemusí postarať o veľké rozdiely vo výkonnosti.”

“V mnohých ohľadom som s tým však spokojný, pretože pracujem na transformácií toho, čo sa bude diať v budúcnosti, nie dnes,” hľadí dopredu 44-ročný Brit, ktorý sa stal šéfom Williamsu len pred rokom. Jeho rukopis tak ešte len spoznáme.

Súvisiace články