logo F1online.sk

Andretti vyvíja podľa aktuálnych pravidiel: Naše zdroje nám dodávajú sebadôveru

Nová základňa Andretti Global
© Twitter/Andretti Global
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík30. 1. 2024

Andretti Global začal s novým rokom aj ďalšie kolo kampane za svoj vstup do Formuly 1. Február je časom predstavenia tímov a monopostov, a tak si americký celok zrejme povedal, že predstaví aj ten svoj. Aj keď stále čakajú na konečné potvrdenie o svojom vstupe do Formuly 1 ako jedenásty tím, to im nebráni v práci na monoposte.

Andretti má aktuálne 70 vlastných ľudí a 50 zamestnancov General Motors. Tí všetci pracujú na novom monoposte Formuly 1, ktorý sa vyvíja a vzniká na viacerých miestach. Máme tu pracovisko Andretti v britskom Silverstone, výskumné a vývojové práce prebiehajú aj v továrni GM pre motoršport v Charlotte a tím využíva veterný tunel Toyoty v Kolíne nad Rýnom.

Na projekt dohliada bývalý technický riaditeľ Renaultu Nick Chester, ktorý so svojím tímom pracuje bez záruky, že produkt svojho úsilia niekedy uvidí na trati. „Určite by sme radšej mali formálnu záruku vstupu a poznali rok, aby sme sa na to mohli trochu sústrediť,“ povedal anglický inžinier pre Motorsport.com.

„Myslím si však, že sme veľmi spokojní s tým, ako prebiehal proces na pôde FIA. Bol veľmi prísny a my sme splnili všetky kritériá. Sústredíme sa a tlačíme na pílu, aby sme mali konkurencieschopné auto, nech už vstúpime do F1 v ktoromkoľvek roku,“ pokračoval Chester.

„Myslím si, že všetci sme dostatočne sebavedomí vzhľadom na finančné zdroje, meno Andretti a spojenie s GM. General Motors pracuje na vlastnej pohonnej jednotke pre rok 2028. Je pekné sledovať skupinu ľudí, ktorí sa naladili na rovnakú vlnu a naozaj si užívajú rast nového tímu. Vďaka tomu je to celé zábavné a vzrušujúce,“ dodal bývalý technický riaditeľ Renaultu.

Nech to znie akokoľvek zvláštne, inžinieri Andretti momentálne pracujú na aute pre rok 2024, aj keď nikdy nevyjde na trať. Iné predpisy však nemajú k dispozícii. Pred rokom 2025 ešte pravidlá môžu prejsť zmenami a tie pre sezónu 2026 nie sú hotové.

„Nemáme dátum, ale čím skôr sa ho dozvieme, tým lepšie auto dokážeme vytvoriť,“ povedal Chester. „Je to naozaj zložité, je to veľmi ťažká otázka, pretože chceme mať potvrdenie nášho vstupu a tiež dátum nášho vstupu, aby sme dokázali načasovať nábor zamestnancov. Samozrejme, že sa rozrastáme, ale po potvrdení vstupu to chceme ešte zrýchliť.“

„Konečný dátum je z hľadiska výkonu trochu väčším kompromisom. Môžete začať tlačiť na pílu neskôr, ale nakoniec skončíte s horším autom. Čím dlhšie sa to preťahuje, tým ťažšie je postaviť konkurencieschopné auto,“ dodal Chester.

Andretti tak v súčasnosti testuje auto vyvinuté podľa súčasných pravidiel pre rok 2024, ktoré nebude nikdy pretekať, nech to znie akokoľvek zbytočne. Účelom je však v tomto prípade hlavne nastaviť procesy a zladiť novú skupinu ľudí, ktorí prichádzajú z rôznych tímov a v niektorých prípadoch aj z univerzít. „Snažíme sa rozvíjať s autom podľa súčasných pravidiel a učiť sa s jeho geometriou. Zároveň sa však snažíme zlepšovať od konceptu, CFD, testovania vo veternom tuneli a vyhodnocovania výsledkov späť k CFD. Snažíme sa teda zlepšiť procesy a vyvinúť auto pre rok 2024,“ povedal Chester.

Súvisiace články