logo F1online.sk

Nefungovalo nám toho viac, vrátane stratégií a zastávok v boxoch, priznal Wolff

Predný zdvihák, Mercedes v boxoch, mechanik
© Twitter/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík29. 1. 2024

Aj keď Mercedes zakončil minulú sezónu na celkovom druhom mieste, po jej skončení si od fanúšikov a verejnosti odniesol veľmi nelichotivé známky. V istej fáze sa zdalo byť druhé miesto v Pohári konštruktérov isté, ale v závere sa tím triasol, aby ho nakoniec nepripravilo o umiestnenie Ferrari, ktoré malo oveľa lepší koniec roka. Nedá sa pritom povedať, že by Mercedes strácal body len vinou monopostu.

Sezóny 2022 a 2023 odhalili viacero slabín Mercedesu. Tento tím bol kedysi synonymom bezchybnosti a dokonalosti. Bez dominantného motora a monopostu sa však ocitol v omnoho vyrovnanejších poschodiach štartového roštu, čo v posledných dvoch rokoch obnažilo ďalšie problémy, ktoré doteraz neboli viditeľné.

„Nedostatky sme zaznamenali v kľúčových oblastiach a po stránke výkonnosti,“ priznal šéf stajne Toto Wolff, ktorého cituje Motorsport.com. „Nejde len o správanie auta, ale aj také zastávky v boxoch z našej strany poriadne kolísali. Nemá to však nič spoločné s mechanikmi. Odvádzajú skvelú prácu. Myslím si, že naše vybavenie jednoducho nebolo na potrebnej úrovni, čím sa už zaoberáme.“

Ten následne pokračoval v menovaní slabín svojho tímu, ktoré nemali nič spoločné s konceptom či charakteristikami monopostu. Je teda jasné, že nie všetky body stratil Mercedes pre nedostatočnú rýchlosť. „Náš systém DRS nefunguje tak, ako by mal. Na auto sme nasadili široké bočnice, aj keď nikdy nebolo navrhnuté tak, aby malo široké bočnice,“ pokračoval Wolff.

„Máme za sebou niekoľko strategických nezdarov. Mohli sme pokryť Verstappenov undercut v Austine a plaviť sa do západu slnka. Takéto veci sa stávajú. Sú dni, keď na vás padá hovno. Musíte však naďalej veriť v silu organizácie. Z prehier sa naučíte najviac a musíte siahnuť ešte hlbšie,“ povedal rodák z Viedne.

Po rokoch na vrchole si táto organizácia musela zvyknúť na novú skutočnosť. Je zrejmé, že Mercedes sa častokrát stretával s realitou, ktorú počítače jednoducho nepredpokladali. Všetko malo fungovať skvele, ale nefungovalo, čo bolo pre všetkých frustrujúce.

„Musíte krotiť očakávania,“ priznal Wolff. „Je veľmi zložité udržať si pozitívne nastavenie. Nebolo to vždy jednoduché, ale myslím si, že práve v tom je sila tímu. Poznáme sa dobre a dokážeme žiť so silnými a slabými stránkami toho druhého. Každý z nás v určitej fáze istým spôsobom niesol štafetu.“

„Keď na porade po pretekoch vládla ťaživá atmosféra z nenaplnených očakávaní, práve vtedy George Russell, ktorý mal všetky dôvody na frustráciu, zostal pozitívne naladený. Šéf motorového oddelenia Hywel Thomas a jeho tím boli nesmierne dôležití. Nikdy sa neukazovalo prstom na Brackley a vždy svojich kolegov podporovali. Myslím si, že táto naša kultúra, keď sa odmietame navzájom obviňovať, je našou silnou stránkou,“ povedal Wolff.